مهارت‌افزایی حلقه مفقوده آموزش عالی/ نیازهای بازار فراتر از آموزش‌های رسمی دانشگاه‌ها است

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی معتقد است که نیازهای بازار فراتر از آموزش‌های رسمی دانشگاه‌ها است. در این راستا، افراد تمایل دارند فاصله مهارتی را با دوره‌های کوتاه مدت پر کنند.

محمدمحسن غفوریان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که بین نیاز بازار و آموزش‌های دانشگاهی شکاف وجود دارد، اظهار کرد: به تعبیری می‌توان گفت مهارت‌افزایی حلقه مفقوده آموزش عالی است.

جزئیات پذیرش موقت دانشجویان در رشته‌های مورد نیاز کشور

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی با اشاره به این که نیازهای بازار فراتر از آموزش‌های رسمی دانشگاه‌ها است، افزود: به همین دلیل، آموزش‌های دانشگاهی در کشور ما برای ورود به عرصه کار کفایت نمی‌کند.

وی گفت: در راستای جبران شکاف بین بازار کار و آموزش‌های دانشگاهی برخی نهادها مانند سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای یا دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با رویکرد مهارت‌محوری وارد عمل شده‌اند.

پر کردن فاصله مهارتی با دوره‌های کوتاه مدت

غفوریان با تصریح بر این که خلایی جدی در زمینه آموزش مهارتی وجود دارد، یادآور شد: دلیل استقبال از دوره‌های آموزش مهارتی کوتاه مدت در کشور این است که افراد به کمک این دوره‌ها می‌توانند فاصله مهارتی را با دوره‌های تخصصی پر کنند.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی تاکید کرد: تلاش جهاد دانشگاهی این است که به دوره‌های آموزشی رسمی برنامه درسی مکملی اضافه کند که فارغ‌التحصیلان بتوانند دوره‌هایی را متناسب با رشته تخصصی خودشان و نیاز بازار بگذرانند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های مکمل مهارتی نیاز به ایجاد زیرساخت، تعیین مقررات و هماهنگی با وزارت علوم نیاز دارد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم اخیرا از مهارت محور کردن و نیاز محور کردن آموزش‌ها به عنوان برنامه‌ها و سیاست‌های کلی این وزارتخانه خبر داد و گفت: ایده‌آل ما این است که اگر دانشجویی وارد دانشگاه می‌شود، در کنار رشته تحصیلی خود، شرایطی را ایجاد شود که با گذراندن دوره‌های پودمانی مهارتی هم بگذرانند. دانشجویان باید همزمان با آموزش‌های نظری در دانشگاه‌ها، آموزش‌های مهارتی را نیز کسب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1192521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =