بورس صعودی ماند / اُفت ۱۸ هزار واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس پس از پایان معاملات امروز با ریزش ۱۸ واحدی به عدد یک میلیون و ۹۷۸ هزار واحدی رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سه شنبه (۲۴ مرداد) شاخص کل بورس با افت ۴۵۴ واحدی در ارتفاع ۱ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۵۷۵ واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

هشدار به به سهامداران؛ هیجان افت دلار در بورس زودگذر است

شاخص کل هم وزن نیز با رشد بیش از ۲۰۰ واحدی در ارتفاع ۶۹۶ هزار و ۶۰۲ واحدی ایستاد.

افت ۱۸ هزار واحدی شاخص بورس

بورس اوراق بهادار تهران، امروز سه شنبه در یک روند کاملاً کاهشی قرار گرفت، به‌گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با از دست دادن 18 هزار و 863 واحد به رقم یک میلیون و 978 هزار و 166 واحد رسید. همچنین شاخص هموزن با کاهش 9183 واحد به رقم 687 هزار و 137 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 980 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از 13.2 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 328 هزار فقره معامله و به ارزش 8806 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز شدند به‌گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 94 صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن 1.32 درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور 1.02 درصد افت کرد. شاخص بازار اول بورس 1.12 درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 75 صدم درصد کاهش یافت.

نمادهای ملی مس، فولاد مبارکه، ایران خودرو، بانک ملت، کشتیرانی جمهوری اسلامی، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین و سایپا به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به‌جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با 348 واحد کاهش به رقم 25 هزار و 514 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 395 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس 449 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از 4.6 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 530 هزار معامله و به ارزش 6675 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس نسبت به روز گذشته 1.35 درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن 2.22 درصد افت کردند. شاخص بازار اول فرابورس 1.93 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم فرابورس 1.09 درصد افت کرد.

نمادهای مالی سپهر صادرات، بیمه پاسارگاد، آریاساسول و ایران خودرو دیزل، فولاد هرمزگان، پتروشیمی تندگویان و بانک دی به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس از خود به‌جای گذاشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1194025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =