۲ درصد از دانشجویان آمریکا مهاجر غیرقانونی هستند/ اصلاح قانون مهاجرت به دلیل سودآوری مهاجران بدون مدرک

۲ درصد از دانشجویان آمریکا مهاجر غیرقانونی هستند. آمارها نشان می‌دهد که بیش از ۴۰۸ هزار دانشجوی غیرقانونی (بدون تابعیت یا وضعیت مهاجرت قانونی) در دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکا مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آمریکا با مشکل دانشجویان غیرقانونی مواجه است. بر اساس آمارها، نزدیک به ۲ درصد از دانشجویان آمریکا مهاجر غیرقانونی هستند. با این وجود، برخی کارشناسان معتقدند که این دانشجویان پتانسیل اقتصادی و اجتماعی بالایی دارند. در این راستا، اصلاح قانون می‌توانند به آن‌ها کمک کند که بدون ترس از اخراج، کار و تحصیل کنند.

بیشتر بخوانید:

کاهش سهم دانشگاه‌های آمریکا از بین‌المللی‌سازی آموزش عالی

آمارها نشان می‌دهد که بیش از ۴۰۸ هزار دانشجوی غیرقانونی (بدون تابعیت یا وضعیت مهاجرت قانونی) در سال ۲۰۲۱ در دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکا مشغول به تحصیل وجود دارند. این تعداد ۱.۹ درصد از دانشجویان آمریکا را شامل می‌شود.

مهاجران غیرقانونی در سال‌های گذشته گریبانگیر همه روسای جمهور بوده است و در این زمینه، اقداماتی صورت گرفته است. برای مثال باراک اوباما برنامه DACA را تصویب کرد که از مهاجران غیرقانونی که پیش از سال ۲۰۰۷ و در دوران کودکی وارد آمریکا شده‌اند، محافظت می‌کند. بیش از یک سوم دانشجویان غیرقانونی یعنی ۱۴۱ هزار نفر مشمول برنامه DACA می‌شوند.

پس از آن ترامپ برنامه DACA را برای سه سال لغو کرد. سپس دادگاه عالی آمریکا در سال ۲۰۱۷ دستور ترامپ را نامعتبر اعلام کرد. چرا که بدون توجه سیاسی کافی صادر شده بود.

یک سوم دانشجویان غیرقانونی، آسیایی هستند

سرشماری‌ها نشان می‌دهد که نیمی از این دانشجویان غیرقانونی آمریکا، اسپانیایی هستند و حدود یک سوم آن‌ها هم آسیایی‌اند. همچنین حدود ۱۴ درصد از آن‌ها سیاهپوست و ۱۰ درصد سفیدپوستان اروپای شرقی هستند.

آمارها همچنین نشان می‌دهد که دانشگاه‌های ایالت کالیفرنیا با ۸۳ هزار دانشجوی غیرقانونی بیشترین تعداد دانشجویان غیرقانونی را دارد. دانشگاه‌های تگزاس ۵۹ هزار دانشجو غیرقانونی، دانشگاه‌های فلوریدا ۴۰ هزار نفر و دانشگاه‌های نیویورک ۳۰ هزار دانشجوی غیرقانونی دارند.  

برخی کارشناسان معتقدند که فارغ‌التحصیلان غیرقانونی مزایای بسیاری برای اقتصاد آمریکا دارند. برای مثال بیش از ۳۰ درصد این دانشجویان در رشته‌های STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) و ۲۳ درصد در رشته‌های مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی تحصیل می‌کنند. در شرایطی که آمریکا با کمبود شدید و روزافزون نیرو در صنعت مراقبت‌های بهداشتی از پزشک گرفته تا دستیاران بهداشتی خانه مواجه است.

به علاوه، خانواده‌هایی که توسط مهاجران غیرقانونی اداره می‌شوند، سالانه حدودا ۳۰ میلیارد دلار مالیات پرداخت می‌کنند. از این رقم، ۱۸.۶ میلیارد دلار مالیات فدرال و ۱۲.۲میلیارد دلار مالیات ایلتی و محلی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1194143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =