کدام استان‌ها در خرید گندم صدرنشین هستند؟

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: رتبه اول تا پنجم خرید تضمینی گندم به تربیت به استان های خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی می رسد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید سعید راد، معاون وزیر جهاد کشاورزی مقدار خرید گندم از ابتدای سال جاری را ۹ میلیون و ۶۶۶ هزار تُن اعلام کرد و گفت: این میزان گندم در قالب یک میلیون و ۸۸۲ هزار محموله از ۶۷۳ هزار کشاورز خریداری شده است.

بیشتر بخوانید:

 افزایش ۴۱ درصدی خرید تضمینی گندم

وی با اشاره به اینکه ارزش کل گندم‌های خریداری شده تا این تاریخ بیش از ۱۴۵ هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: مطالبات کشاورزان ۱۰ استان بین ۷۰ تا ۹۵ درصد و مطالبات کشاورزان ۷ استان دیگر نیز بین ۵۰ تا ۶۹ درصد پرداخت شده است.

راد با بیان اینکه پیگیری پرداخت مطالبات گندم کاران بدون وقفه در جریان است، تصریح کرد: خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۴۱ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۰ (بیش از دو برابر) ۱۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی با اعلام اینکه استان‌های خوزستان با خرید یک میلیون و ۷۲۰ هزار تُن و فارس با خرید یک میلیون تُن گندم در رتبه‌های اول و دوم و استان‌های کردستان با خرید ۹۸۷ هزار تُن و کرمانشاه با خرید ۷۸۶ هزار تُن گندم در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند، گفت: ۴۶ و نیم درصد از کل گندم کشور در این ۴ استان خریداری شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه بعد از این ۴ استان به ترتیب استان‌های آذربایجان غربی با خرید ۵۷۰ هزار تُن، گلستان با خرید ۵۵۵ هزار تُن و لرستان با خرید ۴۶۶ هزار تُن گندم قرار دارند، خاطرنشان کرد: در هر یک از ۵ استانِ همدان، خراسان رضوی، زنجان، آذربایجان شرقی و ایلام نیز بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تُن گندم خریداری شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1194159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =