آموزش آشپزی/ طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی در منزل

نخود فرنگی یک منبع تغذیه مفید و سالم است شما می توانید با کنسرو کردن این ماده غذایی همیشه و در همه حال از آن استفاده کنید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کنسرو نخود فرنگی خانگی، قطعا انتخاب بهتری برای رسپی های مختلف شما خواهد بود و هنگام تهیه غذا با نخود فرنگی، دیگر نگران کارخانه ای بودن مواد لازم غذای خود نخواهید بود. نخود سبز منبع بسیار خوبی از ویتامینها، مانند ویتامین K، منگنز، فیبر رژیمی، ویتامین B، مس، فسفر و اسید فولیک است. از این ماده غذایی می توانید در سالاد٬ غذا و غیره استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی / طرز تهیه سالاد ماکارونی ترکیه‌ای

مواد لازم کنسرو نخود فرنگی

مواد لازم    میزان لازم
نخود فرنگی    ۱ کیلو
آب    ۱ لیتر
نمک    ۲ قاشق غ
طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی

مرحله اول: 

ابتدا نخود ها را پاک کنید و در ظرفی مناسب ریخته و شستشو دهید. 

مرحله دوم : 

در یک قابلمه مناسب نخود فرنگی ها را به همراه مقدار مناسبی آب بجوشانید. میزان آب باید به اندازه ای باشد که نخود ها را فرا بگیرد.

مرحله سوم : 

مرتب کف روی نخود ها را با کمک یک قاشق بگیرید.

مرحله چهارم : 

نمک را اضافه کرده و اجازهدهید تا نخود فرنگی ها کمی نرم شوند. بسیاری از افراد در این مرحله کمی سرکه نیز به مواد اضافه می کنند اما شما میتوانید کنسرو نخود فرنگی بدون سرکه هم درست کنید.

مرحله پنجم : 

پس از پخت، نخود فرنگی ها را در یک ظرف شیشه ای مناسب بریزید و با آبی که از پخت نخود فرنگی ها ایجاد شده شیشه ها را پر کنید.

مرحله ششم : 

درب شیشه ها را محکم ببندید و درون یک قابلمه که تا نصفه آن را پر آب کرده اید به حالت بر عکس بگذارید تا حدود ۲۰ دقیقه بجوشد. کنسرو شما حاضر است.

کد خبر: 1194392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =