همایش شیوخ عشایر ایران و عراق در منطقه آزاد اروند/ مردم عراق، مهمان‌نوازی را به دنیا آموختند

علما، زعما، شیوخ و بزرگان کشور ایران و عراق جهت عهد اخوت و پیمان برادری در منطقه آزاد اروند گردهم آمدند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خرمشهر همایش بزرگ مردمی اربعین حسینی با حضور شیوخ، علما و زعمای بزرگ عشایر ایران و عراق در اولین روز از ماه صفر در منطقه آزاد اروند برگزار شد.

ثبت‌نام بیش از ۳ هزار موکب ایرانی

حجت الاسلام والمسلمین غبیشاوی امام جمعه شهرستان آبادان در این همایش گفت: باید با سلاح عشق حسین(ع) به جنگ دشمن در جهت کمرنگ‌سازی حرکت عظیم مردمی در اربعین برویم و به یاری خداوند و با تکیه بر نام اباعبدالله الحسین (ع) بر همه این فتنه‌ها مسلط شویم.

وی افزود: چشم دشمنان اهل‌بیت بر عملکرد زعمای عشایر و خادمان مواکب است و باید به نحوی شایسته‌ای همچون سال‌های گذشته از این امتحان الهی سرافراز بیرون آیند و اجازه هرگونه سواستفاده و شبهه افکنی را از دشمنان قسم خورده سلب کنند.

در ادامه علی زارعی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ضمن خیرمقدم به زعما، علما و سران عشایر و قبائل ایران و عراق اظهار کرد: شما مردم عراق به دنیا واژه حقیقی مهمان نوازی و وحدت را آموختید. کرامت و فضل مردم عراق توفیق و رحمت الهی است که نصیب همه زائران شده است و خداوند متعال را بابت این توفیق سپاسگزاریم.

وی افزود: به لطف خدا موهبت اهل بیت عصمت و طهارت باعث اتحاد همه مسلمانان جهان به خصوص اهل تسنن و تشیع شده و این راهپیمایی روز به روز و سال به سال پرشورتر و زیباتر برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در پایان با اشاره به اهمیت این رویداد عظیم در جهان خاطرنشان کرد: در دنیایی که همه جبهه استکبار دست در دست هم داده‌اند تا اثری از اسلام و وحدت مسلمانان نباشد، این راهپیمایی گسترده و این تجمع برادرانه یک حرکت تبلیغی بزرگ در عالم تشییع و مشتی کوبنده بر تمام مستکبران عالم خواهد بود.

همایش شیوخ عشایر ایران و عراق در منطقه آزاد اروند/ مردم عراق، مهمان‌نوازی را به دنیا آموختند

همایش شیوخ عشایر ایران و عراق در منطقه آزاد اروند/ مردم عراق، مهمان‌نوازی را به دنیا آموختند

خبرنگار: امید صاحب نژاد

انتهای پیام/

کد خبر: 1194490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =