دانشجوی تشکیلاتی باید بین آرمان‌ها و واقعیات تعادل ایجاد کند/ رعایت تقوای فردی و جمعی

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت بهداشت با حضور در نشست دفتر تحکیم وحدت بیان کرد: دانشجوی تشکیلاتی باید بین آرمان‌ها و واقعیات تعادل ایجاد کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، در جمع دانشجویان تحکیم وحدت با اشاره به توصیه‌های شهید صدرزاده برای کار فرهنگی اظهار داشت: وقتی کار فرهنگی را شروع می‌کنید با اولین چیزی که باید بجنگیم خودمان هستیم، وقتی که کارتان می‌گیرد و دورتان شلوغ می‌شود تازه اول مبارزه است زیرا شیطان به سراغتان می‌آید.

بیشتر بخوانید:

دانشجویان متأهل علوم پزشکی حمایت می‌شوند/ انتقالی بدون پرداخت شهریه

وی ادامه داد: اگر می‌خواهید کارتان برکت پیدا کند به خانواده شهدا سر بزنید، زندگی نامه شهدا را بخوانید سعی کنید در روحیه خود شهادت‌ طلبی را پرورش دهید.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، با اشاره به ویژگی دانشجویان تشکلیلاتی افزود: یک دانشجوی تشکلی باید مثبت‌نگر باشد و از اختلافات پرهیز کند. ارتقای مبانی معرفتی و فکری و تقوای فردی، افزایش سطح و کیفیت مطالعه، تعادل در مطالبه‌گری، دلسوزی، محبت و تواضع نسبت به دیگر دانشجویان و مسئولان، ارتقای صبر و جلوگیری از شتاب‌زدگی و مراقبت از نفوذ جریان انحراف از دیگر ویژگی های دانشجویان تشکیلاتی است.

وی با توصیه به دانشجویان برای رعایت تقوای فردی و جمعی افزود: ️اختلافات باعث می‌شود دچار سستی و رخوت بشوید و مجموعه‌تان هم دچار مشکل شود. در جدال های بیخود، گاهی پای منیت در میان است. تاجایی که حق روشن شود می‌توانید بحث منطقی و جدی داشته باشید ولی بعد از آن دیگر باعث ایجاد مشکل در تشکل می‌شود. تقوای فردی و جمعی را رعایت کنید، تقوای جمعی یعنی به همدیگر کمک کنیم و از هم مراقبت کنیم تا در دام محرمات اجتماعی نیفتیم.

شیراو️ژن تصریح کرد: در کار تشکیلاتی باید حرص در مطالعه داشته باشید، دنبال پیدا کردن جواب سوالاتتان باشید. نگذارید شبهه‌ها در ذهنتان باقی بماند، یک‌جاهایی ممکن است به ما ضربه بزند. باید به نسبت آرمان‌ها و واقعیات دقت کنیم. دچار افراط نشویم و نسبت متعادلی بین آن ها لحاظ کنیم، در زندگی شخصی و در جامعه واقعیت‌ها را چه مثبت و چه منفی باید ببینیم.

به گزارش ایسکانیوز، چهلمین نشست پایان دوره اتحادیه  (انجمن های اسلامی دانشجویان) دفتر تحکیم وحدت، با شعار آرمان گرایی در حکمرانی، واقع نگری در حکومت داری، تحکیم مردم سالاری دینی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1194680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =