رئیس دانشگاه تهران: تبعیض بین داوطلبان مدارس دولتی و غیرانتفاعی با اصلاح شیوه سنجش برطرف می‌شود

رئیس دانشگاه تهران گفت: اگر شیوه سنجش داوطلبان اصلاح شود، تبعیضی که بین مدارس دولتی و مدارس غیرانتفاعی وجود دارد، برطرف می‌شود.

محمد مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره حضور کمرنگ فارغ‌التحصیلان مدارس دولتی در بین رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۲، اظهار کرد: آموزش و پرورش نهاد متولی این موضوع است و باید پاسخگو باشد.

بیشتر بخوانید:

سهم ۵ درصدی محرومان در کنکور

رئیس دانشگاه تهران با بیان این که بازنگری در طراحی سوالات کنکور راهکاری است که می‌تواند به سنجش عادلانه‌تر داوطلبان کنکور منجر شود، افزود: چرا که بر اساس شیوه فعلی، معمولا افرادی موفق به کسب رتبه‌های برتر می‌شوند که توانایی تست‌زنی خوبی داشته باشند و الزاما بیانگر دانش و سواد بالاتر آن‌ها نیست.

وی با اشاره به این که تغییر در شیوه آزمون سراسری می‌تواند به سنجش عادلانه داوطلبان کمک کند، گفت: البته تغییراتی بر اساس مصوبه جدید کنکور اتفاق افتاده و تاثیر معدل در کنکور افزایش یافته است؛ اما جایگزین شدن معدل هم نمی‌تواند این مشکل را حل کند و به تحقق کامل عدالت آموزشی کمک کند.

مقیمی خاطرنشان کرد: باید منابع درسی مبنای سوالات کنکور باشند و سوالات هم به گونه‌ای باشند که دانش و صلاحیت علمی داوطلبان را بسنجند. شیوه موجود به صورت کافی نمی‌تواند افراد با صلاحیت علمی را انتخاب کند. اگر شیوه سنجش اصلاح شود، تبعیضی که بین مدارس دولتی و مدارس غیرانتفاعی وجود دارد، برطرف می‌شود.

رئیس دانشگاه تهران در پایان اظهار کرد: مدارس غیرانتفاعی به شیوه‌ای دانش‌آموزان را پرورش می‌دهند که مطلوب جامعه علمی نیست. اگر نحوه آزمون اصلاح شود، ساختارهایی که در آموزش و پرورش شکل گرفته هم در جهت رفع تبعیض حرکت می‌کند.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1194787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کنکوری بیچاره US ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
      0 0
      بخداقسم آیندمونو نابودکردین بااین مصوبه ، اشک مارو درآوردید کی جوابگوی این جوانهای افسرده و ناامیدهست تنها امیدما هم کنکوربود اونم ازمون گرفتین
    • کنکوری US ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
      0 0
      لغومصوبه شورا لغوتاثیرقطعی معدل نه به بی عدالتی