پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم قضایی چه شرایطی دارد؟

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری در سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری در سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

بیشتر بخوانید:

پشت کنکور ماندن؛ ممنوع!/ داوطلبان به امکانات رفاهی دانشگاه‌ها توجه کنند

شرایط ورود به مقطع کارشناسی ارشد پیوسته دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری

۱ -داشتن کلیه شرایط عمومی آزمون سراسری

 ۲ -تدین به دین مبین اسلام و التزام عملی به احکام آن

۳ -التزام به ولایت مطلقه فقیه و مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران

۴ -پذیرفته شدن در گزینش.

۵ -برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی لازم برای منصب قضاوت و نداشتن سوءپیشینه کیفری

 ۶ - فقدان سوء شهرت خانوادگی

۷ -فاقد رابطه استخدامی و تعهد به تحصیل تمام وقت

۸ -سپردن تعهدخدمت به قوه قضاییه به مدت ۱۰سال

۹ -داشتن حداقل معدل کتبی دیپلم ۱۶ (برای داوطلبان نظام قدیم آموزشی علاوه بر آن داشتن حداقل معدل کل پیش دانشگاهی ۱۶ نیز شرط است).

دوره تحصیلی مقطع کار شناسیار شد پیوسته از دو بخش تشکیل می‌شود:

در بخش اول که حدود ۴ سال است دانشجویان واحدهای در سی کارشناسی را می‌گذرانند در این مدت دانشجویان بورسیه نبوده و مقرری بورس دریافت نمی‌کنند.

در بخش دوم که دانشجویان وارد گرایش کارشناسی ارشد می‌شوند در صورت استمرار شرایط پذیرش؛ بورسیه قوه قضاییه شده و مقرری ماهیانه دریافت می‌کنند و در پایان دوره کارشناسی ارشد پیوسته و پس از طی دوره کارآموزی و مشروط به احراز شرایط لازم؛ در کادر قضایی قوه قضاییه استخدام خواهند شد.

امتیازات بورس تحصیلی

۱-دریافت ابلاغ کارآموز قضایی ضمن تحصیل از زمان ورود به گرایش کارشناسی ارشد

۲ - دریافت مقرری ماهیانه (حقوق کار آموزقضایی ضمن تحصیل) از زمان ورود به گرایش کارشناسی ارشد پیوسته به مدت ۳ سال

۳ -اشتغال به کار قضایی در قوه قضاییه پس از فراغت از تحصیل و طی دوره کارآموزی حین تحصیل در صورت داشتن صلاحیت‌های عمومی و علمی

۴ -گذراندن خدمت سربازی در قالب اشتغال در قوه قضاییه (بر اساس قانون گذراندن مدت خدمت وظیفه فارغ التحصیلان دانشکده علوم قضایی در محاکم قضایی کشور مصوب ۱۳۷۳ و آییننامه اجرایی آن مصوب ۱۳۷۵ .

 ۵-برخورداری از خوابگاه و خدمات رفاهی در طول دوره تحصیلی در حدود امکانات دانشگاه و مطابق ضوابط وزارت علوم و مقررات دانشگاه.

توضیحات ضروری در مورد رشته کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی

۱ -دانشجویان این رشته پس از طی یک دوره مشترک (در حد کارشناسی) در صورت احراز شرایط مقرر و به تشخیص دانشگاه در یکی از گرایش‌های کارشناسی ارشد (مانند حقوق خصوصی، حقوق عمومی، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق تجارت، حقوق ثبت، حقوق خانواده) ادامه تحصیل خواهند داد.

۲ -صرفاً دانشجویانی می‌توانند پس از طی دوره مشترک، در یکی از گرایش‌های ارشد ادامه تحصیل دهند، که صلاحیت عمومی و علمی آنان برای ورود به خدمت قضایی محرز باشد، در غیر این صورت امکان ادامه تحصیل نداشته و تنها مدرک کارشناسی علوم قضایی برای آنان صادر خواهد شد.

۳ -در صورت انصراف، اخراج، انتقال و نیز در صورت عدم احراز صلاحیت عمومی دانشجو قبل از ورود به یکی از گرایش‌های ارشد، دانشجو موظف است هزینه‌های تحصیل خود به تشخیص دانشگاه را پرداخت کند.

تذکرات لازم

 ۱ -به منظور ارتقای سطح بینش اعتقادی؛ دانشجویان موظفند دروس گروه معارف اسلامی با محتوای مورد نیاز اعتقادی؛ اخلاقی و فرهنگی را بگذرانند. برخی از این دروس با محتوای آثار و اندیشه‌های شهید مطهری همراه با مباحثه ارائه می‌شود.

۲ -برنامه‌ریزی دروس عربی، اصول فقه، متون فقه و قواعد فقه در رشته علوم قضایی با عنایت به دروس حوزوی و به گونه‌ای خواهد بود که دانشجو در صورت تمایل و تلاش خود بتواند با گذراندن دروس تکمیلی مطابق با برنامه حوزههای علمیه، مدرک حوزوی دریافت نماید. دانشگاه در خصوص اعطای مدرک حوزوی تعهدی ندارد.

۳ -کلاس‌های درس در همه روزهای غیر تعطیل هفته برگزار می‌شود.

۴ -چنانچه در هر مرحله ازتحصیل؛ دانشجو شرایط پذیرش را از دست بدهد متعهد است هزینه‌های تحصیل و وجوه دریافتی بورسیه را به تشخیص دانشگاه و قوه قضائیه بازپرداخت کنند. دانشجویان در طول دوره تحصیل متعهدند؛ دروس کارآموزی و کارگاههای مهارت افزایی را مطابق برنامه‌های تنظیمی دانشگاه بگذرانند.

شرایط خوابگاه 

برخورداری از خوابگاه مجردی در حدود امکانات دانشگاه و مطابق ضوابط وزارت علوم و مقررات دانشگاه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1195285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =