صدام به دنبال نابودی کشور در جنگ تحمیلی بود

مشاور فرمانده کل قوا گفت هدف صدام از جنگ تحمیلی را نابودی کشور و ملت ایران عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز  از همدان، امیرسرتیپ امیر حاتمی مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش، در یادواره شهدای منطقه مهدیه همدان و در جمع همرزمان دفاع مقدس و مردم ولایت مدار استان همدان گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا هم سنگ زنده نگه‌داشتن خون های مقدس ریخته شده در کربلا است، جهاد در کربلا توسط امام سجاد و حضرت زینب کبری(س) اتفاق افتاد. ما باید اتفاق مهمی را رقم بزنیم و کاری را انجام دهیم و ولی فقیه زمان کار را هم سنگ امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) قرار دهیم.

وی افزود: امام خامنه ای در جایی دیگر می‌فرمایند "امروزه زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست" شهادت مقام بسیار بالایی دارد و حقیقت امر این است هر ملتی به عناصر و مولفه هایی افتخار می‌کند و سند افتخار هر ملتی تاریخ، جغرافیا، تمدن بزرگان، قهرمانان و مطالب علمی ارائه شده هر کدام می‌تواند سند افتخار یک ملت باشد و ملت با فرهنگ ایران بسیاری از عناصر یاد شده را دارا است.

امیر حاتمی در تبیین پیام شهدا به ملت ایران ادامه داد: اولین پیام شهدا برای ما نوع مواجهه عملی آن‍ها با ذات پروردگار عالم است که مصداق بارز گذشت، ایثار، ندیدن و به حساب نیاوردن خود و نفس است. پیام شهدا این است که اگر می خواهید خدا را از خودتان راضی کنید، باید خودتان را درمقابل اهداف الهی نادیده بگیرید که مصداق آن وجود مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران با وفای ایشان بودند که حاضر شدند برای انجام رسالت و تکلیف الهی خود را فدا کنند تا اسلام بماند و آسیب نبیند.

مشاور فرمانده کل قوا اذعان کرد: با مطالعه و مرور تفکر و اندیشه شهدا در می یابیم موضع نهایی شهدا، استقامت، از دشمن نترسیدن و نهراسیدن و در مقابل ‌دشمن به انفعال دچار نشدن و ایستادگی شجاعانه در برابر شیطان های خبیث عالم است و این پیام حیات‌ بخش شهدا و نیاز امروز و همیشه‌ ملت ایران و همه‌ی آزادگان جهان در طول تاریخ می‌باشد.   ـ ـ ـ ـ

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های نظامی می‌گوییم هر جنگی یک هدف سیاسی دارد، بیان داشت: این جمله به معنی آن است که حاکم آغازگر جنگ یک هدف سیاسی دارد، هدف سیاسی صدام در جنگ تحمیلی ضربه زدن به انقلاب اسلامی بود که در ملت شریف ما، شهدا و جانبازان در دفاع مقدس این هدف را تبدیل به فرصت کردند.

امیر حاتمی معتقد است، تمام کتب دانشگاهی جهان اذعان دارند صدام ۳هدف و انگیزه را برای جنگ تحمیلی دنبال میکرد:

♦ ۱- تـجـزیه کشور ایـران
♦ ۲- از بین بـردن انقـلاب اســلامی
♦ ۳- ساقط کردن نظام نوپای جمهوری اسلامی

امیرسرتیپ امیر حاتمی تصریح کرد: در زمانی که در باور هیچ ملتی نمی‌گنجید، ایران اسلامی به پشتوانه خون های پاک ریخته شده جوانان، جنگ نابرابر بین ایران و عراق را پیروز بشود، شهدای ایران اسلامی این حق را برای کشور ایران بازگرداندند و نظام جمهوری اسلامی پایه های محکم تری پیدا کرد و همیشه به عنوان یک آرمان برای همه ایرانیان پا برجا خواهد ماند. هر جلسه‌ای به نام شهدا توفیق می‌خواهد که افراد در آن شرکت کنند.

وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دو سوم کشور در ۲۰۰ سال گذشته از خاک ایران در زمان پادشاهان نالایق قاجار و پهلوی جدا شده است، اما در جنگ تحمیلی صدام یک وجب هم از خاک مقدس کشور کاسته نشد.

وی با اشاره به اینکه هر یک از شهدای ما معلم بزرگی هستند و باید از آنها آموخت افزود: نخستین پیام و خواسته شهدا به رابطه با خدا بازمی‌گردد چراکه آنها یک رابطه خاص با خدای متعال داشتند که شهید شدند و این رابطه منطبق بر هدف خلقت است.

مشاور فرمانده کل قوا در امور ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه شهدا نمونه تام و تمام بندگی هستند تصریح کرد: آنها ایثار کردند یعنی خود را ندیدند و در محضر خدای متعال حساب کتاب نکردند، به همین دلیل است که گره‌گشا هستند و مساله‌ها را حل می‌کنند.

سرتیپ حاتمی در پایان با تاکید بر اینکه  هر مشکلی که در کشور داشتیم با خون پاک شهدا حل شده است ادامه داد: کوچکترین سرباز کربلا بزرگترین اثر را در عالم برجای گذاشت و تک تک شهدای ما بارقه‌ای از ایثار کربلا را انجام دادند.

صدام به دنبال نابودی کشور در جنگ تحمیلی بود

صدام به دنبال نابودی کشور در جنگ تحمیلی بود


خبــرنـگار: نـدا گـودیـنـی

کد خبر: 1195501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =