کاهش شدید قیمت خودرو/ صنعت خودروسازی با آزادسازی قیمت‌ها نجات خواهد یافت

کارشناس صنعت خودرو گفت: آزادسازی قیمت‌ها تاثیری در بازار آزاد خودرو نخواهد گذاشت، اما در بلند مدت صنعت خودرو را نجات خواهد داد.

امیر حسن کاکایی عضو هیئت علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت و کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره آزادسازی قیمت خودرو اظهار کرد:آزادسازی قیمت‌ها تاثیری در بازار آزاد خودرو نخواهد گذاشت، اما در بلند مدت صنعت خودرو را نجات خواهد داد. این اقدام سبب می‌شود یک سری از افرادی که در سامانه یکپارچه فروش برای خرید خودرو نوبت گرفتند، خیلی از این افراد انصراف خواهند داد زیرا با این اقدام اختلاف قیمت بازار با کارخانه از بین خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

واردات خودرو شکست خورده است/ جهش قیمت‌ها در ۴ ماه آینده

وی با اشاره به اینکه آزادسازی قیمت خودرو در ماه‌های ابتدایی سبب ایجاد چالش‌هایی برای بازار خودرو می‌شود، افزود: این تصمیم خودروسازها را با چالش رو برو می‌کند اما اتفاق خوبی که می‌افتد این است که فضای بازار رقابتی و خودروساز با مشتری واقعی روبرو می‌شود و در میان مدت نیز کیفیت خودرو افزایش خواهد یافت و به نفع بازار و خریدار خواهد شد.

کاکایی با بیان اینکه بازار خودرو باید از بازار سرمایه‌ای فاصله بگیرد، گفت: در حال حاضر خرید و فروش در بازار خودرو به شدت کم شده است و اگر قیمت ارز ثابت بماند بازار خودرو نیز به تعادل خواهد رسید.  به عبارتی قیمت ارز اگر کنترل شود و صنعت خودرو با رهاسازی قیمت‌ها خودش را بازسازی خواهد کرد.

کارشناس صنعت خودرو با اشاره به همبستگی قیمت خودرو به قیمت ارز تصریح کرد: عملکرد دولت در خودروسازی ربطی به قیمت خودرو ندارد، اگر پیش بینی شود قیمت ارز ثابت بماند قیمت خودرو نیز ثابت می‌ماند اما اگر قیمت دلار بالا رود قیمت خودرو نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1195615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =