طراحی دانش‌بنیان سیاه‌چادر برای موکب‌های اربعین/ عشایر پای کار خدمت به زوار آمدند

موکب محبان امیرالمومنین بنیاد مستضعفان گفت: یک تیم مهندسی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای طراحی خاص چادرهای فضایی موکب، پای کار آمدند تا بهترین مکان برای اسکان زائرین اباعبدالله الحسین(ع) مهیا شود

سعید کریمی نژاد مدیر اجرایی موکب محبان امیرالمومنین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در رابطه با نحوه راه‌اندازی و زمان آغازبه‌کار این موکب اظهار کرد: امسال موکب محبان امیرالمومنین(ع) به عنوان بزرگترین موکب غرب کشور، با ظرفیت ده چادر فضایی، امکانات ضد حریق و ضد زلزله فعالیت خود را برای آماده‌سازی زیرساخت‌های اولیه از ابتدای تیرماه آغاز کرد اما طراحی آن از اواخر بهار شروع شده است. خدمات‌رسانی به زوار نیز در این موکب از ۲۵ مردادماه شروع شده است و تا ده روز بعد از اربعین حسینی ادامه دارد.

وی بیان کرد: امکان اسکان ۱۲۰۰ نفر در هر شبانه روز در این موکب وجود دارد و برای وعده‌های صبحانه، ناهار و شام روزانه ۲ هزار پرس و برای چای و میان وعده تا سقف ۸ هزار پرس خوراکی تدارک دیده شده است.

کریمی‌نژاد با تاکید براینکه بالغ بر ۹۵ درصد خادمان موکب از قشر جوان هستند، مطرح کرد: ۶۰۰ نفر پرسنل جوان در این موکب مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

او با اشاره به فعالیت این موکب در حوزه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: خدمات‌ این موکب به زوار علاوه بر اسکان و پذیرایی، تمامی حوزه‌های سرویس بهداشتی، حمام، امکانات فرهنگی، برگزاری نماز جماعت، مراسم سنتی و آیینی استان ایلام و تعزیه را نیز شامل می‌شود؛ در واقع این موکب نوعی پشتیبانی برای شهرستان مهران محسوب می‌شود تا زائران در حال رفت و برگشت به سفر کربلای معلی در ایام اربعین از حیث اسکان، پذیرایی و خدمات بهداشتی کوچکترین نگرانی و دغدغه‌ای نداشته باشند.

کریمی نژاد ادامه داد: سه مجموعه سنتی سیاه چادر با خدمات‌دهی عشایر غیور ایران زمین به زائران اباعبدالله الحسین(ع) به صورت رایگان در قالب فعالیت‌های سنتی نظیر پخت شیرینی‌، آش و نان محلی، فعالیت دارد. روحانیان و کارشناسان مذهبی  نیز در بخش پاسخگویی به سوالات شرعی زائرین حضور یافته در موکب، فعال هستند.

مدیر اجرایی موکب محبان امیرالمومنین (ع) در رابطه با نحوه شکل‌گیری ایده طراحی چادرهای خاص این موکب تشریح کرد: امسال یک تیم مهندسی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای طراحی خاص چادرهای فضایی موکب، پای کار آمدند تا بهترین مکان برای اسکان زائرین اباعبدالله الحسین(ع) مهیا شود و در نهایت، حاصل این تلاش‌ها در اواخر بهار نتیجه داد و ایده ساخت چادرهای فضایی شکل گرفت.

خبرنگار: فاطمه دده‌بیگی

انتهای پیام/

کد خبر: 1195754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =