همکاری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد و پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری

تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد و پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری منعقد شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، تفاهم‌نامه همکاری مشترک در نشستی با حضور ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری و و با هدف ایجاد زمینه همکاری در راستای توسعه، ارتقای دانش و تأمین فناوری‌های مورد نیاز استان به امضا رسید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: ارتقای حوزه فناوری و کسب و کار، همکاری در زمینه‌های کارآفرینی مولد در زمینه‌های مرتبط با کشاورزی با تأکید بر گیاهان دارویی اندمیک، تکمیل فرایند تبدیل ایده به محصول و تسریع روند انتقال فناوری، ایجاد زمینه‌های مشترک برای بهره‌مندی از توانمندی‌ها و خدمات متقابل پارک و دانشگاه و توانمند سازی واحدها و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه از جمله موضوعات این تفاهم نامه است.

ابراهیم رحیمی ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تجهیزات و فضای فیزیکی و اشتغال به تحصیل 11 هزار دانشجو را بستری مناسب در راستای ارتقای زیست بوم فناوری و نوآوری استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

وی همکاری با صنعت، شبکه‌سازی و تعامل با دانشجویان و استادان، آموزش و اشتراک‌گذاری دانش و مشارکت در پروژه‌های اجتماعی را از جمله عواملی دانست که باعث ارتقای زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان چهارمحال و بختیاری می شود.

اسماعیل پیر علی رئیس پارک علم و فناوری در این نشست با تأکید بر تعریف ساز و کار جدید با هدف هدایت شرکت های رشد یافته مستقر در مراکز رشد دانشگاهی به سمت استقرار در پارک های علم و فناوری در قالب تفاهم نامه مشترک، به ظرفیت های موجود در قانون جهش تولید دانش بنیان در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک های علم و فناوری اشاره کرد.

وی گفت: اگر پارک های علم و فناوری بتوانند درصدی از فارغ التحصیلان دانشگاهی را در قالب شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور در این زیست بوم جذب کنند، مسئله اشتغال پایدار و دغدغه مهاجرت این قشر تحصیل کرده حل خواهد شد.

کد خبر: 1196201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =