استقبال دانشجویان از مرکز مشاوره دانشگاه/ تعرفه‌ها نسبت به مراکز شهری، ارزان‌تر است

معاون فرهنگی‌ دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: سال گذشته در مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی قم نزدیک به ۸۶۸ مورد پرونده‌ مراجعین در حیطه‌های مختلف ثبت گردیده که بیشترین آنها مربوط به مشاوره تحصیلی است.

محمدرضا یوسفی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قم در گفتگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز، در رابطه با فعالیت‌های مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی قم اظهار کرد: مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی قم با عنوان امین، تقریبا یکسال و دو ماه است که به صورت جدی فعالیت‌های خود را آغاز کرده است و مشغول خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف مشاوره‌ به دانشجویان، شهروندان، کارکنان و خانواده‌ آن‌ها است. 

وی افزود: سال گذشته در این مرکز نزدیک به 868 مورد پرونده‌ مراجعین در حیطه‌های مختلف ثبت گردیده که، بیشترین آنها مربوط به مشاوره تحصیلی است. علاوه بر مشاوره تحصیلی این مرکز در حوزه‌های مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره شغلی، مشاوره تحصیلی، مشاوره حقوقی، مشاوره تغذیه، مشاوره روان‌شناختی و... به دو صورت حضوری و غیرحضوری(تلفنی) به ارائه خدمات می‌پردازد.
 

او با تاکید بر اینکه تعرفه‌ مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی قم در مقایسه با سایر مراکز فعال در استان قم بسیار مناسب‌تر است، تشریح کرد: جلسه اول مشاوره برای مراجعین در این مرکز به صورت کاملا رایگان است اما اگر به صلاحدید متخصص برای بهبود وضعیت مراجع نیاز به تعداد جلسات بیشتری باشد، از جلسه دوم به بعد دانشجو ملزم به پرداخت هزینه‌ خدمات مشاوره‌ای طبق تعرفه مشخص شده است. 
 
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قم ادامه داد: تعرفه‌های مشاوره مرکز مشاوره امین در حوزه‌های مختلف یکسان است و تنها مولفه‌ تاثیرگذار بر آن، سطح مدرک تحصیلی مشاور است بدین‌صورتکه هزینه مشاوره اساتید دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۴۷٫۵ هزار تومان و دکتری، ۵۶ هزار تومان است. این در حالیست که تعرفه‌های مشاوره در سایر مراکز استان قم، تا سقف ۲۷۰ هزار تومان نیز می‌رسد. البته این تعرفه‌ها ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قم است و هزینه مشاوره برای افراد غیر دانشجو طبق تعرفه رسمی موجود در استان قم محاسبه می‌شود. 


او با بیان اینکه اساتید مشاوره‌دهنده مرکز مشاوره امین از سطح علمی بالایی برخوردار هستند، تاکید کرد: بسیاری از مشاوره‌دهندگان مرکز مشاوره امین، از اعضای برجسته هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قم و دارای مدرک دکتری هستند و همه آن‌ها دارای مجوز مشاوره‌ای‌اند.

یوسفی در پاسخ به این پرسش که مرکز مشاوره امین علاوه بر مشاوره فردی در چه زمینه‌های دیگری فعال است؟ خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مرکز مشاوره در سال جدید علاوه بر مشاوره‌های فردی و گروهی در تمامی حوزه‌ها که به صورت کارگاهی برگزار می‌شود، شامل برگزاری همایش‌های مشاوره‌ای در موضوعات مورد نیاز دانشجویان جدیدالورود، ارتباط‌گیری و تعامل با مراکز موفق مشاوره‌ای استان قم، خدمات‌دهی به دانشجویان مستقر در خوابگاه‌ و دانشکده‌های واحد نیز می‌شود.

وی عنوان کرد: مرکز مشاوره امین با هدف بهبود زندگی دانشجویان مستقر در خوابگاه‌ها، فضایی برای شکل‌گیری نشست‌های فرهنگی و علمی با ظرفیتی بالغ بر 60 الی 70 نفر ایجاد کرده است. علاوه بر آن هفته‌ای دو بار به طور مرتب مشاورین در خوابگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی قم برای مشاوره فردی و گروهی حضور می‌یابند.

او با بیان اینکه مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی قم برای دانشجویان رشته روانشناسی ظرفیت‌ ویژه‌ای فراهم کرده است، تصریح کرد: دانشجوهای روانشناسی و مشاوره می‌توانند کارورزی و درس‌های عملی خود را زیر نظر استاد مربوطه در مرکز مشاوره امین بگذرانند.


محمد رضا یوسفی درباره وجه تمایز این مرکز نسبت به سایر مراکز مشاوره‌ای فعال در استان قم گفت: یکی از مزیت‌های مهم این مرکز نسبت به سایر مراکز این است که بسیاری از مشاورین از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قم هستند و طبق آخرین داده‌ها و اطلاعات علمی به مراجعین خدمات‌رسانی می‌کنند. همچنین تعرفه‌های امین نسبت به سایر مراکز با هدف حمایت از دانشجویان بسیار مناسب‌تر است.

در پایان معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قم درباره اقدامات ویژه جدیدالورودها در سال تحصیلی پیشرو، ابراز کرد: مرکز مشاوره امین در زمان فراررسیدن ثبت‌نام دانشجویان، به ارائه خدمات مشاوره تحصیلی به جدیدالورودها خواهد پرداخت. همچنین این مرکز برای استعدادیابی دانشجویان جدیدالورود نیز خدمات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

خبرنگار: فاطمه دادپرور

کد خبر: 1198371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =