سبز کم رنگ در تابلوی بورس تهران/ شاخص کل ۷ هزار واحد رشد کرد

شاخص کل بازار سرمایه در آخرین روز مهر ماه با رشدی ۷ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز یکشنبه (۳۰ مهر) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد هزار و ۷۴۰ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

شرایط معامله نقره در بورس اعلام شد

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۷۰۰ واحدی در ارتفاع ۶۸۶ هزار و ۹۹۷ واحدی ایستاد.

۳۶۰ نماد در وضعیت مثبت قرار گرفتند

در ۲ ساعت و ۱۴ دقیقه‌ای که از بازار می‌گذرد ارزش معاملات خرد عدد ۲,۲۰۴ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به مدت زمان مشابه در میانگین هفتگی، ۱۱% افزایش داشته است. اما نسبت به مدت زمان مشابه در میانگین ماهانه، ۹% کاهش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۱,۴۲۱ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای چهارمین روز متوالی با ثبت رقم ۳۴ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این در حالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۱۰ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما صندوق‌های درآمد ثابت امروز شاهد ۱۸۵ میلیارد تومان خروج نقدینگی بوده‌اند. این دومین روز متوالی است که نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها خارج می‌گردد.

ارزش صف‌های خرید ۱۷۸ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۱۷ میلیارد تومان افزایش داشته است. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش هم با افزایش ۱۵ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۲۶۷ میلیارد تومان قرار دارد.

تاکنون ۳۶۰ نماد مثبت، ۲۹۳ نماد نیز منفی هستند.

 سبز کم رنگ در تابلوی بورس تهران

بازار سهام در روز جاری بر خلاف روند نرخ ارز غیر رسمی که نزولی بود، توانست با صعود به کار خود پایان دهد. البته ارزش معاملات پایین همچنان روند بورس را کم رمق و بی جان کرده است به طوری که به نظر می رسد فعلا نمی شود از بازار سرمایه انتظار حرکت صعودی یا نزولی قوی را  داشت.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی ۷۲۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۳۲  هزار واحد رسید، همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی ۴ هزار  واحدی به ارتفاع ۶۹۰ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فولاد»، «شپنا» و «فملی» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «مارون»، «شاوان» و «وهور» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ثشاهد»، «وتوصا» و «فولاد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «دی»، «کرمان» و «ثپردیس» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۳ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز ۲۳۹ نماد در محدوده مثبت و ۱۶۷ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۹۹ نماد در محدوده مثبت و ۱۳۴ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهالی پیام/

کد خبر: 1203100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =