دریافت مالیات ارزش افزوده جدید از واردات لغو شد

با پیگیری گمرک، دریافت مالیات ارزش افزوده جدید از واردات لغو شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، با پیگیری گمرک ایران اختلاف در وصول مالیات ارزش افزوده جدید از واردات با اخذ نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری ملغی شد.

بیشتر بخوانید:

اولتیماتوم سازمان مالیات به مالکان خودروهای لوکس

با پیگیری گمرک ایران اختلاف در وصول مالیات ارزش افزوده جدید از واردات با اخذ نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری ملغی شد. لازم به ذکر است در همین راستا در مکاتبه‌ای که رئیس امور هماهنگی و رفع اختلافات حقوقی دستگاه‌های اجرایی با معاونت حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی داشته، اعلام کرده که واریز دوازده در هزار ارزش گمرکی کالاهای وارداتی به خزانه ملغی شد.

حکم ماده (۴۲) قانون مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۰/۳/۲ مجلس شورای اسلامی که در ذیل فصل نهم (تخصیص، انتقال و توزیع مالیات) ذکر شده صرفا مربوط به توزیع مالیات بر ارزش افزوده بوده و متضمن اخذ عوارض جدید از صاحبان کالا علاوه بر ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده مقرر در ماده (۷) قانون مذکور نمی‌باشد.

پیش‌تر اعلام شده بود، به استناد ماده (۴۲) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، گمرک ایران مکلف شده تا بخشی از ارزش گمرکی کالاهای وارداتی را به وزارت کشور واریز کند. به طور دقیق‌تر گمرک ایران موظف است معادل ۱۲ در هزار ارزش گمرکی کالاهای وارداتی که حقوق ورودی آن هر ماه وصول می‌شود را حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) واریز کند.

سند

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1204605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =