حق‌التدریس ماهیانه و پاداش بازنشستگی فرهنگیان پرداخت می‌شود / شرط مجلس برای افزایش سقف دریافتی کارکنان

پنجاه و چهارمین جلسه مجلس شورای اسلامی جهت رسیدگی به لایحه برنامه هفتم برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ صحن مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

تبدیل وضعیت استخدامی معلمان در دستورکار مجلس

نمایندگان مجلس در این جلسه ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص برنامه هفتم توسعه کشور را در دستور کار خود دارند.

شرط مجلس برای افزایش سقف دریافتی کارکنان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت عصر امروز ( دوشنبه) مجلس، گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی کرده و با پیشنهاد اصلاح کل تبصره بندالحاقی ماده ۱۸ لایحه برنامه هفتم توسعه موافقت کردند.

بر اساس اصلاح صورت گرفته در تبصره بند الحاقی ماده ۱۸ لایحه برنامه، صرفا برای مشاغل حساس و خاص (با شرایط خاص نه دستگاه خاص)، از جمله در حوزه عملیاتی صنعت نفت و دریانوردی با درخواست بالاترین مقام دستگاه و تصویب شورای حقوق و دستمزد امکان افزایش سقف دریافتی وجود دارد.

مجلس یازدهم قانون تعرفه خدمات پرستاری را بعد از ۱۵ سال مصوب کرد

 سیدجلیل میرمحمدی میبدی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۲۹ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: مجلس یازدهم قانون تعرفه خدمات پرستاری که طی ۱۴ الی ۱۵ سال معطل مانده بود را به تصویب رساند و بر اساس آن ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه برای آن پیش‌بینی شد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس تصریح کرد: درخواست می‌شود رئیس مجلس موضوع را پیگیری کند تا مبلغ پیش‌بینی شده در بودجه سال جاری تخصیص یابد. در این میان از دولت نیز درخواست می‌شود خدمات پرستاری تحت پوشش بیمه قرار گیرد؛ همچنین استخدام و کمبود پرستار در بیمارستان‌ها یکی از معضلاتی است که نیازمند توجه جدی مسئولان ذیربط است لذا باید مجوزهای استخدام در این راستا صادر شود.

حق‌التدریس ماهیانه و پاداش بازنشستگی فرهنگیان پرداخت می‌شود/ تبدیل وضعیت و حقوق مهرآفرینی‌ها و خرید خدمات آموزشی‌ها تعیین تکلیف خواهد شد/ ساماندهی کمبود معلم در کشور

محمد وحیدی در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۲۹ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده (۷۵) آیین‌نامه داخلی مجلس در پاسخ به جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور درباره وضعیت تعیین تکلیف آموزش و پرورش و برگزاری جلسه غیرعلنی در این خصوص گفت: تشکیل جلسه غیرعلنی به دستور رئیس مجلس و بر اساس گزارشی بود که کمیسیون آموزش ارائه کرده بود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس در ادامه با بیان اینکه کمیسیون آموزش ۱۰ صفحه گزارش برای وضعیت کمبود نیروی انسانی در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ تدوین کرد که بر این اساس تصمیماتی اتخاذ شد،  اظهار کرد: در همان جا با تذکرات رئیس مجلس و تعهداتی که داده شد، حداقل چند تصمیم مهم گرفته شد که اجرای آنها منوط به نحوه عملکرد دولت در خصوص این تعهدات است.

وی در ادامه با اشاره به این تصمیم‌گیری‌ها عنوان کرد: مقرر شد سازمان اداری و استخدامی بحث ردیف‌ها را به اندازه و به موقع در طی سال تحصیلی به آموزش و پرورش بدهد که در شروع سال تحصیلی و در مهر و آبان، با مشکلات مشابه امسال روبرو نشویم و از قبل تکلیف معلمانی که استخدام می‌شوند، مشخص شود تا کمبود معلم را بر اساس ساماندهی مدنظر انجام دهند.

وحیدی در ادامه تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه نیز مکلف شد حق‌التدریس ماهیانه و پاداش بازنشستگان را پرداخت کرده و وضعیت رتبه‌بندی بازنشستگان ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ که جزء تعهدات این سازمان بوده را مشخص کند که آقای منظور در این خصوص اظهاراتی داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به تصمیم دیگری که در این جلسه گرفته شد، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش مکلف شد بحث مرکز مدیریت منابع انسانی را احیا کرده و نظارت مستقیم مستمر بر وضعیت نیروی انسانی استان‌ها داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: در خصوص خرید خدمات آموزشی‌ها و مهرآفرینی‌ها نیز مقرر شد که تبدیل وضعیت قرارداد آنها توأم با پرداخت حقوق، مزایا و بیمه باشد چرا که در حال حاضر خرید خدمات آموزشی‌ها هنوز حقوقی دریافت نمی‌کنند و قرارداد بیمه ندارند. همچنین مهرآفرینی‌ها هم علیرغم قانونی که در مجلس تصویب شد هنوز تبدیل وضعیت نشده‌اند./

در حال تکمیل...

کد خبر: 1207374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =