کاهش حمایت از اسرائیل در بین جوانان آمریکایی / تیک‌تاک درک جوان آمریکایی از رژیم صهیونیستی را تغییر داده است

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که حمایت جوانان آمریکایی از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه کاهش یافته است. کارشناسان معتقدند که تیک تاک درک جوانان آمریکایی از اسرائیل را تغییر داده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیش از ۳ ماه از آغاز جنگ غزه می‌گذرد. آمارهای وزارت بهداشت غزه حاکی از آن است که از ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۱۰۰ فلسطینی در این منطقه کشته شده‌اند و بیشتر کشته‌شدگان زن و کودک هستند.

بیشتر بخوانید:

۹۵ درصد مراکز علمی دنیا مخالف نسل‌کشی در غزه هستند

ایسکانیوز پیش‌تر در گزارش‌های « ائتلاف جهانی دانشگاه‌ها علیه رژیم صهیونیستی » و « قطع حمایت مالی دانشگاه‌ها به دلیل نداشتن موضع قوی ضد حماس» به بررسی موضع‌گیری دانشگاه‌های جهان در زمینه جنگ غزه پرداخته است. در این گزارش قصد داریم با بررسی نظرسنجی‌ها، رویکرد جوانان آمریکایی به جنگ غزه را بیان کنیم.

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که حمایت جوانان آمریکایی از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه کاهش یافته است. بر اساس این نظرسنجی، حمایت دموکرات‌ها از رژیم صهیونیستی رو به کاهش است و آمریکایی‌ها نگران کشیده شدن کشورشان به جنگ خاورمیانه هستند. این نظرسنجی سه هفته پس از جنگ غزه آغاز شده است.

یک نظرسنجی دیگر از آمریکایی پرسیده است که «آیا شیوه واکنش اسرائیل به حمله حماس در ۷ اکتبر را تایید می‌کنند یا نه؟» نیمی از این افراد واکنش رژیم صهیونیستی را تایید کردند و ۳۵ درصد مخالف پاسخ اسرائیل بوده‌اند.

حمایت از اسرائیل در بین جوانان آمریکایی کاهش یافته است

نکته جالب توجه این است که فقط ۳۲ نفر از افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله پاسخ اسرائیل را تایید کردند، در حالیکه حدود ۵۸ نفر از افراد ۵۰ ساله و بالاتر با واکنش اسرائیل موافق بودند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که با کاهش سن پاسخ‌دهندگان، حمایت افراد از اسرائیل کاهش یافته است.

تصویر زیر معترضانی را نشان می‌دهد که در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳ در تظاهرات حامی فلسطین و ضد اسرائیلی شرکت کرده و با سر دادن شعار، خواستار آتش بس در غزه بودند. این تصویر عبور جمعیت از پل بروکلین در نیویورک را نشان می‌دهد.

کاهش حمایت از رژیم صهیونیستی در بین جوانان آمریکایی / تیک تاک درک جوانان آمریکایی از اسرائیل را تغییر داده است

نظرسنجی دیگری از پاسخ‌دهندگان پرسید که در جنگ غزه، بیشتر با اسرائیل همدردی می‌کنند یا با فلسطین؟ بر اساس این نظرسنجی ۲۵ نفر از افراد ۱۸ تا ۲۹ ساله گفتند که با رژیم صهیونیستی همدردی می‌کنند، ۱۹ نفر با فلسطین ابراز همدردی کردند و ۲۵ نفر با هر دو طرف همدردی می‌کنند. در حالی که در افراد ۶۵ سال به بالا، ۶۲ نفر با اسرائیل، ۳ نفر با فلسطین و ۱۸ نفر با هر دو طرف همدردی کردند.

یکی دیگر از نتایج نظرسنجی‌ها در ابتدای شروع جنگ و چند هفته پس از آن، نشان می‌دهد که حمایت شرکت‌کنندگان از اسرائیل فقط با گذشت چند هفته، به شدت کاهش یافته است.

تیک تاک درک جوانان آمریکایی از اسرائیل را تغییر داده است

تغییر درک جوانان آمریکایی از اسرائیل در سال‌های اخیر به دلیل استفاده از تیک تاک، بحث داغ سیاستمدان و فناوران آمریکایی شده است.

کارشناسان معتقدند که عواملی مانند رسانه‌های اجتماعی، تغییرات جمعیتی و نخست وزیر اسرائیل، مسئول شکاف بین جوانان آمریکایی و اسرائیل هستند. تئوری‌هایی وجود دارد در مورد این که چرا جوانان آمریکایی به صورت فزاینده‌ای با فلسطینی‌ها همدردی می‌کنند. این تئوری‌ها شامل سیاست جناح راست دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، تغییرات جمعیت آمریکا، پیامدهای جنگ‌های عراق و افغانستان و تصاویر و ویدئوهایی که از مردم فلسطین در فضای مجازی منتشر شده است.

جاشوا کرتزر استاد مطالعات بین‌الملل دانشگاه هاروارد در این زمینه گفت که آسان‌ترین کار در این زمان، سرزنش پلتفرم‌های رسانه‌ای است. در حالی که واقعیت این است که الگوریتم تیک تاک بر اساس نمایش علاقمندی‌های مردم کار می‌کند و این افراد هستند که انتخاب می‌کنند در معرض چه محتوایی قرار بگیرند.

از آنجایی که جانبداری جوانان آمریکایی از آرمان فلسطین در چندین دهه گذشته بی‌سابقه بوده است، درک منشا آن سخت خواهد بود. نظرسنجی ملی که از سوی NBC News منتشر شد، نشان می‌دهد که ۶۴ درصد از پاسخ‌دهندگان ۶۵ سال و بالاتر اظهار کردند که احساسات مثبتی نسبت به اسرائیل دارند، در حالی که ۱۲ درصد گفتند که دیدگاه منفی دارند. این نسبت برای سنین ۱۸ تا ۳۴ سال متفاوت است و ۲۶ درصد مثبت در مقابل ۳۷ درصد منفی هستند. همچنین وقتی از مردم پرسیده شد که آیا اقدام نظامی اسرائیل در غزه موجه است یا خیر؟ ۳۱ درصد از افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله آن را موجه دانسته و ۴۲درصد گفتند که اسرائیل از حد فراتر رفت و پاسخش موجه نیست.

نظرسنجی‌ها معمولا از مردم نمی‌پرسند که چرا از یک طرف یا طرف دیگر حمایت می‌کنند. به همین دلیل، محققان مجبور هستند به شواهد دیگر توجه کنند.

بررسی شبکه اجتماعی ایکس (X) نشان می‌دهد که اتهامات یهودستیزی در این شبکه افزایش یافته است. به همین دلیل ایلان ماسک قصد دارد به اسرائیل سفر کند تا با رهبران ارشد این کشور دیدار کند.

الین کامارک کارشناس ارشد مطالعات حکومت‌داری در موسسه بروکینگز در توضیح نظرسنجی‌ها، گفت که رمان «خروج» در سال ۱۹۵۸ نوشته شد و فیلم سینمایی اقتباس گرفته شده از آن هم در سال ۱۹۶۰ با بازی پل نیومن برای بیان تاریخ اولیه اسرائیل ساخته شد. به همین دلیل، سالمندان یعنی افرادی که در دهه ۱۹۶۰ جوان بودند، از داستان اسرائیل خبر داشتند. در حالی که جوانان امروز نمی‌دانند این داستان چیست.

تئوری دیگری که تغییر افکار عمومی آمریکایی‌ها را توصیف می‌کند، در مورد نگرش آمریکایی‌ها به مسلمانان است. بر اساس این تئوری، افزایش مهاجرت مسلمانان پس از حذف برخی سهمیه‌های مهاجرتی توسط کنگره در سال ۱۹۶۵، باعث شد که آمریکایی‌ها مسلمانان را به عنوان همکارسی، همکار یا همسایه شناخته و دیدگاه مثبتی نسبت به آن‌ها پیدا کنند. بر اساس نظرسنجی‌ها، ۵۶ درصد از کسانی‌ که مسلمانان را شناختند، برداشت کلی مثبتی از آن‌ها داشتند، در حالی که این رقم در بین کسانی که مسلمانان را نمی‌شناختند، ۳۲ درصد بود. قابل توجه است که اکثر فلسطینی‌ها مسلمان هستند.

همچنین درصد آمریکایی‌های یهودی کاهش یافته و از حدود ۳.۲ درصد در سال ۱۹۵۷ به حدود ۲.۴ درصد در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

کارشناسان همچنین معتقدند که نقش رسانه‌های اجتماعی آنقدر بزرگ است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، حتی اگر محققان بگویند شواهد علمی در مورد تأثیر TikTok و سایر برنامه‌ها قطعی نیست. فعالیت روزنامه نگاران فلسطینی و تولیدکنندگان محتوا در غزه اخیراً در اینستاگرام گسترش یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =