صعود قابل توجه بورس در آخرین روز هفته / شاخص کل ۲۸ هزار واحد رشد کرد

با توجه به انتشار نامه ی تجدید ارزیابی بانکی ها، شاخص کل بازار سرمایه با رشدی ۲۸ هزار واحدی به کار خود در این هفته پایان داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازار سهام اولین آخرین روز کاری هفته را بر خلاف روز های گذشته با افزایش تقاضا شروع به کار کرد. البته نامه ای که در خصوص تجدیدارزیابی بانکی ها منتشر شد، بر روند افزایش تقاضا در بازار اثر گذاشت و در نهایت شاخص کل با صعود قابل توجهی هفته را به پایان رساند.

بیشتر بخوانید:

۲ تصمیم سازمان بورس برای افزایش انگیزه سهامداران

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایشی ۲۸ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۶۰ هزار واحد رسید، همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی ۸ هزار و ۵۰۰  واحدی به ارتفاع ۷۲۰ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فولاد»، «وغدیر» و «فملی» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «آریا» و «وسپهر» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «خگستر»، «کترام» و «وتجارت» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «فصبا»، «کرمان» و «وسپهر» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۸ آذر ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۶ هزار میلیارد و ۱۲ میلیون تومان بود. که بیشترین ارزش معاملات ثبت شده در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ محسوب می شود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۳۴۶ میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

در بازار امروز ۱۴۴ نماد در محدوده مثبت و ۲۸۸ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۵۶ نماد در محدوده مثبت و ۱۶۵ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =