تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه‌های علوم پزشکی آبادان و بصره منعقد شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از برقراری همکاری دو جانبه با دانشگاه علوم پزشکی استان بصره کشور عراق خبر داد.

سید محمد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در حاشیه بازدید هیات عراقی از ظرفیت‌های این دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: امروز این سعادت را داشتیم که میزبان سعد شاهین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بصره و دیگر همکارانشان باشیم.

وی با اشاره به بازدید هیات عراقی از ظرفیت‌های علمی، آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان، خاطرنشان کرد: در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده تا در موضوعات علمی، آموزشی و تبادل استاد و دانشجو همکاری‌هایی با دانشگاه بصره داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: امیدواریم که با توجه به بازدید امروز، در بحث خدمت به بیماران، تبادل دانشجو و همکاری‌های آموزشی، مفاد تفاهم‌نامه یادشده به فعلیت برسد و این تفاهم نامه اجرایی شود.

وی با اشاره به این مهم که در سال گذشته در بحث گردشگری سلامت حدود یک هزار و ۲۰۰ بیمار عراقی در محدوده فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان درمان خود را پیگیری کردند، افزود: این روند ادامه خواهد داشت و با همکاری و دید مثبت دانشگاه بصره این ظرفیت را بیشتر و بهتر نیز خواهیم کرد.

در ادامه سعد شاهین، رئیس دانشگاه بصره نیز به خبرنگار ایسکانیوز گفت: با بازدیدهایی که از ظرفیت‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی آبادان از جمله مراکز آموزشی، درمانی و بیمارستان‌های منطقه داشتیم، امکانات پیشرفته‌ای را در این منطقه مشاهده کردیم.

وی اضافه کرد: امیدوار هستیم که با برنامه‌ریزی بیشتر و تکرار بازدیدهای مشابه، زمینه‌های همکاری را کامل‌تر نماییم.

خبرنگار: رانیا مرشدی

انتهای خبر/

کد خبر: 1209239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =