زلفی‌گل: هرعضو هیئت علمی باید کارت بانکی پژوهشی داشته باشد

وزیر علوم گفت: به همه دانشگاه‌ها تکلیف کردیم هر عضو هیئت علمی کارت بانکی پژوهشی داشته باشد و تمام هزینه گرنت درآن کارت واریز شود تا مشکلی پیش نیاید. استاد دیگر نباید پیگیر تسویه حساب باشد و فقط به فکر کار و تحقیق باشد. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری عصر امروز در آئین تجلیل از نام آوران، پژوهشگران و فناوران نمونه دانشگاه علم و صنعت که امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، اظهار کرد: دو نعمت سلامتی و امنیت بسیار مهم است و ما قدردان کسانی که این نعمات را برایمان تامین می‌کنند؛ هستیم.

بیشتر بخوانید:

توضیحات وزیر علوم درباره پذیرش دانشجویان دکتری در دانشگاه آزاد

وی ادامه داد: دانشگاه علم و صنعت مسیر روبه رشدی را در پی سالیان گذشته طی کرده است که از آن تقدیر می‌کنم. از سال ۶۵ به بعد نهال علم کشور رشد یافت و امروز دوره‌های پسادکتری، تاسیس پارک‌های علم و فناوری، دستیار پژوهشی و... توفیقاتی است که به مرور در ادوار مختلف رقم خورده است.

زلفی گل گفت: امروز به خود می بالیم که دو درصد علم دنیا متعلق به ایران عزیزمان است. ۷۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی و ۳ میلیون و دویست هزار دانشجو داریم.

وی تصریح کرد: انصاف حکم می‌کند قدردان زحمات گذشتگان باشیم اما قدردانی ویژه از هیئت رئیسه فعلی دانشگاه علم و صنعت ایران دارم.

زلفی گل افزود: امروز سه دانشگاه صنعتی شریف، امیر کبیر و علم و صنعت ایران پا به پای هم پیش می‌روند و خواسته یا ناخواسته رقابت جدی بین این سه دانشگاه برتر کشور شکل گرفته است که این دستاورد نتیجه تلاش جهادی اساتید و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران است..

وزیر علوم خاطرنشان کرد: هر چقدر دانشگاه‌ها رقابت جدی تر داشته باشند و بیشتر تلاش کنند ما خوشحال‌تر خواهیم شد و تمام تلاش خود را نیز خواهیم کرد تا بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری برای پیشرفت کشور مهیا شود.

وی ادامه داد: به طور مثال از ظرفیت برنامه توسعه هفتم استفاده کردیم و چندین حکم منحصر به فرد داشتیم که یکی از آنها بحث راهبری علم نافع است و در قبال این حکم امتیازی هم گرفتیم تا دستورالعمل پژوهانه جامع را داشته باشیم ضمن اینکه مقرر شده سازمان برنامه و بودجه معادل ۱۵ درصد کل اعتبارات هر دانشگاهی را برای امور پژوهشی اختصاص دهد که باعث می‌شود پژوهشگران برای حداقل ها در آزمایشگاه ها لنگ نباشند.

وزیر علوم تصریح کرد: به همه دانشگاه‌ها تکلیف کردیم هر عضو هیئت علمی کارت بانکی پژوهشی داشته باشد و تمام هزینه گرنت درآن کارت واریز شود تا مشکلی پیش نیاید. استاد دیگر نباید پیگیر تسویه حساب باشد و فقط به فکر کار و تحقیق باشد.

زلفی گل افزود: امیدواریم دانشگاه و دانشگاهیان اولویت اول جامعه قرار بگیرند. بهترین راه سرافرازی کشور از مسیر اندیشه پویا دانشگاهیان می‌گذرد؛ چرا که پژوهشگر به چیزهایی دست پیدا می‌کند که قبلا دیده نشده است و یا به مسایلی می اندیشد که تا کنون دیده نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1210484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =