سرنوشت مبهم مهره‌های بسیار کلیدی در تیم ملی

جایگاه سردار، طارمی و قدوس در تیم‌های باشگاهی‌شان ممکن است با حضور در تیم ملی و جام ملت‌ها تغییر کند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مصدومیت سردار آزمون در بازی با فیورنتینا، به‌احتمال زیاد این بازیکن را تا پایان سال میلادی از ترکیب رم جدا خواهد کرد. اگر او تصمیم به همراهی تیم ملی در جام‌ملت‌ها بگیرد، این جدایی طولانی‌تر هم خواهد شد. نه فقط سردار، بلکه همه لژیونرهای اروپایی فوتبال ایران با برگزاری جام‌ملت‌ها در زمستان، در تیم باشگاهی‌شان دچار چالش می‌شوند. البته که این موضوع فقط مختص ستاره‌های فوتبال ایران نیست و فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی رسما اعلام کرده که سون هیونگ‌مین تحت هر شرایطی باید در جام‌ملت‌ها همراه تیم ملی کشورش باشد.

بیشتر بخوانید:

مدل موی سردار آزمون سوژه عکاس باشگاه رم شد + عکس

سون کاپیتان و مهره بدون جانشین تاتنهام به شمار می‌رود و هواداران این باشگاه از همین حالا نگران جدایی چندهفته‌ای او هستند. به‌نظر می‌رسد بازی زیر آفتاب قطر به جای حضور در زمین‌های برفی اروپا، برای خیلی از بازیکنان چندان خوشایند نیست. شاید بهتر است از دوره بعدی، تقویم جام‌ملت‌ها دوباره به همان شیوه سابق برگردد و این تورنمنت در فیفادی برگزار شود تا ستاره‌ها با خطر ازدست‌دادن جایگاهشان در تیم باشگاهی روبه‌رو نشوند.

سردار و تیم ملی؛ همه در انتظار یک تصمیم

خیلی‌ها انتظار داشتند سردار آزمون از ابتدا در ترکیب تیمش مقابل فیورنتینا قرار بگیرد اما این اتفاق رخ نداد. با این حال، وقتی دیبالا ناچار به ترک زمین مسابقه شد، آزمون نخستین کسی بود که از روی نیمکت بلند شد تا به جای او به زمین مسابقه برود. رم که با پاس‌گل دیبالا و ضربه لوکاکو خیلی زود از حریف جلو افتاده بود، دقیقه۲۵ ناچار به بیرون بردن ستاره آرژانتینی از زمین شد. سردار نیز پشت سر لوکاکو در ترکیب اصلی قرار گرفت. اواسط نیمه‌دوم اما اتفاقات دیگری برای گرگ‌ها رخ داد.

آزمون که در این بازی تنها یک موقعیت نسبتا خوب برای گلزنی داشت، آسیب دید و این بار الشعراوی به جای او راهی زمین مسابقه شد. در ادامه هم رمی‌ها داستان‌های عجیبی را تجربه کردند؛ از دریافت گل مساوی تا ۱۰نفره و حتی ۹نفره‌شدن. عجیب‌تر از همه هم نوشته مورینیو روی یک کاغذ بود که ژوزه آن را به توپ‌جمع‌کن ورزشگاه رساند تا در اختیار گلر تیمش قرار بدهد! برای فوتبال ایران اما مصدومیت سردار، فراتر از اتفاقات بازی رم اهمیت داشت. رسانه‌های ایتالیایی زمان دوری این بازیکن از زمین را حدود ۲۰روز اعلام کرده‌اند و این یعنی سردار نمی‌تواند تا پایان سال میلادی برای تیمش به میدان برود. او تازه توانسته بود در رم جا بیفتد و چنین اتفاقی یک ضربه بسیار بزرگ برای این بازیکن خواهد بود. رم این هفته در اروپا مقابل شریف مولداوی قرار می‌گیرد؛ مسابقه‌ای که سردار به‌خاطر نبود اسمش در فهرست اروپایی باشگاه، آن را در هر شرایطی از دست می‌داد. ۳بازی حساس بعدی این تیم هم روبه‌روی بولونیا، ناپولی و یوونتوس برگزار می‌شود.

در حقیقت به‌نظر می‌رسد حساس‌ترین مقطع فصل برای جالوروسی بدون سردار خواهد گذشت. ژوزه جدیدا اعتقاد زیادی به بازی این بازیکن پیدا کرده و گفته می‌شود که حتی خواهان اضافه‌شدن او به فهرست اروپایی تیم از دور حذفی شده است. طبیعتا او طرفدار جدایی آزمون برای پیوستن به تیم ملی نخواهد بود. خود سردار هم تا امروز توضیح دقیق و شفافی در این خصوص نداده است. آیا او در نهایت تیم ملی را در جام‌ملت‌ها همراهی می‌کند یا پشت این سکوت مرموز، چیز دیگری نهفته است؟ سردار درست قبل از جام‌جهانی هم مصدوم شد و این ماجرا روی کیفیت او در این تورنمنت تأثیر زیادی داشت؛ اتفاقی که حالا درست قبل از جام‌ملت‌ها برای این بازیکن در حال تکرار شدن است. البته به شرطی که او تصمیم به همراهی تیم ملی در این تورنمنت حساس بگیرد. همه در انتظار مشخص‌شدن تصمیم نهایی این بازیکن هستند.

سامان و باشگاه ۱۰۰تایی‌ها

سامان قدوس به‌تازگی صدمین بازی‌اش را برای برنتفورد انجام داده و وارد باشگاه ۱۰۰تایی‌های زنبورها شده است. او فصل گذشته اصلا روزهای خوبی را در این تیم سپری نکرد و در تابستان هم در فهرست خروج قرار گرفت اما پس از مدتی به تیم برگشت و همه‌چیز را عوض کرد. او این روزها در پست دفاع چپ برای برنتفورد به میدان می‌رود و در این تیم آنقدر خوب بوده که تحسین همه هواداران باشگاه را برانگیخته است. صفحه یوتیوب باشگاه برنتفورد نیز برای قدردانی از این درخشش، یک مصاحبه اختصاصی با سامان انجام داده است. در چنین شرایطی، جدایی از این تیم برای سامان خوشایند نخواهد بود. با این حال، او در تیم قلعه‌نویی نیز یک مهره بسیار کلیدی به‌حساب می‌آید. سامان این اواخر جایگاه ثابتی در تیم ملی پیدا کرده و نمی‌خواهد این جایگاه را نیز از دست بدهد. با این حال، شاید در بازگشت از جام‌ملت‌ها، حضور دوباره در ترکیب اصلی برنتفورد برای این فوتبالیست کمی سخت باشد.

مهدی و یک فصل دشوار

مهدی طارمی فصل درخشانی را در ترکیب پورتو سپری نکرده و با این آمار، کار سختی برای رسیدن به یک تیم بزرگ در پایان این فصل دارد. شاید هم درخشش در جام‌ملت‌ها توجه‌ها را دوباره به طرف این بازیکن برگرداند. طارمی این اواخر پنالتی‌زن اول باشگاه هم نبوده و پس از جام‌ملت‌ها، ممکن است برای مدتی نیمکت‌نشینی در پورتو را نیز تجربه کند اما او هم مثل خیلی دیگر از لژیونرها، جام‌ملت‌ها را مهم‌تر می‌داند؛ درست مثل علیرضا جهانبخش یا احسان حاج‌صفی که شاید این آخرین فرصت جدی‌شان برای رسیدن به یک عنوان مهم در تیم ملی باشد. البته که این اتفاق شرایط باشگاهی این نفرات را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد اما به لحاظ ملی نیز می‌تواند یک تجربه فراموش‌نشدنی برای آنها باشد.

منبع: روزنامه همشهری

انتهای پیام/

کد خبر: 1210618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =