اسلامی: فناوری هسته‌ای را به زندگی مردم بردیم

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه فناوری هسته‌ای را به زندگی مردم بردیم، گفت: درمان زخم بیماران دیابتی کارآمدی پلاسمای سرد به نتایج قابل قبولی رسیده‌ایم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد اسلامی، صبح امروز در حاشیه افتتاح کلینیک تخصصی درمان زخم‌های دیابتی بیمارستان شهید مفتح در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خدا را شاکریم که در راستای وعده که داده بودیم و تأکید مقام معظم رهبری فناوری هسته‌ای را به زندگی مردم بردیم.

بیشتر بخوانید:

اسلامی: فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی خارج از چارچوب‌های بین‌المللی نبوده است

وی افزود: با تحقیقات نتیجه‌گرا و رویکرد سازمان فناوری‌های حاصل از تحقیقات به مردم عزیز ارائه شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه، گفت: یکی از موضوعات و نیازهای مردم مبحث درمان زخم و به ویژه در بیماران دیابتی بود، زیرا که گسترش آن زیاد است و تا قطع عضو نیز می‌رسد.

اسلامی تصریح کرد: کارآمدی پلاسمای سرد، دریای بیکرانی از تأثیرات را در حوزه‌های سلامت، کشاورزی، محیط زیست و غیره می‌تواند اثربخش بوده و در موارد گوناگون اصلاح و بهبود رویه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی بیان کرد: پلاسمای سرد تاکنون در ۵ محور به توسعه فناوری کمک کرده که یکی از آن‌ها در موضع درمانی ‌و بهبود زخم است و نخستین مرکز به صورت رسمی جهت استفاده از فناوری پلاسما راه‌اندازی شد.

وی تأکید کرد: آمادگی داریم که به سرعت در اقصی نقاط کشور و به ویژه مناطقی که بیشتر این وضعیت شایع است، این اولویت را انجام داده و در برنامه‌ها قرار دارد که این گسترش را انجام دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ابراز داشت: فعالیت آزمایشی در قم و البرز نیز انجام شده و تاکنون به نتایج قابل قبولی در کنترل زخم دریافت کردیم و پیشروی زخم کنترل شده است.

وی ادامه داد: نکته مهم برای ما این است که مردم بدانند فناوری هسته‌ای شکافنده الگوی فناوری است، اما دنیای پیشرفته سال‌ها دشمنی و مزاحمت ایجاد کرده تا ما بدین فناوری دست پیدا نکنیم، اما با تلاش همکارانمان به صورت گسترده به این علم دسترسی پیدا کردم و گزارش آن را به مردم خواهیم داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان خاطرنشان کرد: با اتفاقات فلسطین و غزه ماهیت دشمنان آشکار شد و مشخص شد که جرم و جنایت برای آن‌ها حد و مرزی ندارد و تصور آن‌ها از جلوگیری گسترش علم و فناوری تصوری شکست خورده و باطل است، زیرا که مردم حقیقت را می‌دانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1211366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =