طهماسبی: باید قانون سقف قراردادها در لیگ برتر برداشته شود

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: قانون سقف قراردادها در لیگ برتر باعث بروز مشکلات زیادی شده است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، بهمن طهماسبی درباره تساوی در دربی ۱۰۲ پایتخت اظهار داشت: دربی بازی حساسی برای هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس است و بر همین اساس هیچ طرفداری دوست ندارد تیم محبوبش بازنده شود. هر دو تیم محتاط بازی می‌کردند، اما می‌شد بهتر از این بازی کنند؛ با این شرایط بازی استقلال و پرسپولیس چنگی به دل نزد.

بیشتر بخوانید:

تراکتورسازی تبریز دنبال جذب هافبک محبوب پرسپولیس

وی افزود: مربیان هر دو تیم ترس از باخت دارند، اگر قهرمان نشوند آنچنان مواخذه نمی‌شوند، اما اگر دربی را ببرند کیفیت کارشان بیشتر نمایان می‌شود. اعضا، مربیان و بازیکنان دو تیم سعی داشتند بدون حاشیه این دیدار را انجام بدهند و در نهایت بازی با نتیجه مساوی تمام شد.

استقلال در نیمه اول قصد داشت پرسپولیس را ارزیابی کند

کارشناس فوتبال در مورد کیفیت دربی در نیمه اول ادامه داد: استقلال در نیمه اول قصد داشت تا پرسپولیس را ارزیابی کند و دنبال استفاده از تک موقعیت‌هایش بود. پرسپولیس هم فقط مالکیت توپ را از آن خود کرده بود، اما فرصت گلزنی آنچنانی به دست نیاورد.

پیشکسوت فوتبال درباره عملکرد استقلال و پرسپولیس در نیمه دوم اضافه کرد: پرسپولیس در نیمه دوم عملکرد خوبی را از خود به نمایش نگذاشت و فرصت زیادی برای گلزنی نداشت،‌ اما استقلال در نیمه دوم با برنامه و تاکتیکی بازی کرد و موقعیت‌های زیادی برای گلزنی ایجاد می‌کرد.

باوجود استفاده از VAR هنوز درباره داوری بحث می‌شود

طهماسبی در مورد استفاده از سیستم VAR برای اولین در دیدار دربی، گفت: با اینکه تجهیزات کمک داور ویدیویی در دیدار دربی وجود داشت، اما باز هم ابهاماتی از خود به جای گذاشت. دو صحنه مشکوکی که برای استقلال در محوطه جریمه رخ داد و داور به سمت مانیتور کنار زمین رفت، در هر دو صحنه باید پنالتی می‌گرفت. در صحنه اول علی نعمتی بازیکن پرسپولیس دست پیمان بابایی را کشید و در بار دوم هم فقط پای آرش رضاوند را زد.

وی افزود: همچنین یک بار هم توپ در ۱۸ قدم به دست مهدی ترابی خورد و همچنین بلانکو را در محوطه جریمه متوقف کردند که این صحنه‌ها مشکوک به پنالتی بودند. این سیستم بازبینی در دربی آنچنان افاقه نکرد و بعد از گذشت چند روز از این دیدار هنوز همه به صحنه‌های مشکوک اعتراض دارند.

باید قانون سقف قراردادها در لیگ برتر برداشته شود

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که بهترین بازیکن استقلال در دیدار دربی چه کسی بود، یادآور شد: یامگا به غیر از گلی که از روی نقطه پنالتی زد، در جریان بازی بسیار عالی کار کرد و قدرت تهاجمی استقلال را بالا برد. ضمنأ روزبه چشمی هم به خوبی تیم را رهبری کرد. با این حال فکر می‌کنم تمام بازیکنان توانستند خواسته‌های جواد نکونام را در زمین به خوبی پیاده کنند.

طهماسبی درباره تقویت تیم در نیم فصل لیگ برتر خاطرنشان کرد: در همه لیگ‌های بزرگ دنیا قراردادهای بازیکنان طبق اصول و منطق است که باشگاه‌ها به آن پایبند هستند. در همین عربستان که تیم النصر، رونالدو را خریده است، مبلغ قراردادش به کل لیگ برتر فوتبال ایران می‌ارزد. باید قانون سقف قراردادها در لیگ برتر برداشته شود و شاید مدیران باعث بروز این مشکلات شده‌اند که بازیکنان در سطح فوتبال ایران ارزش آنچنانی ندارند. چون دلال‌ها مبلغ قراردادهای بازیکنان بی‌کیفیت را بالا می‌برند و باشگاه‌ها مجبور می‌شوند یک بازیکن خوب را با قیمت‌های بالا بگیرند. قانون سقف قراردادها جذابیت بازی‌های لیگ برتر را از بین برده است.

منبع: میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1211432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =