ویژه برنامه شب یلدا در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد

جشن بزرگ یلدا، در راستای تقویت روحیه نشاط و شادابی دانشجویان و ارج نهادن بر فرهنگ و آیین های سنتی ایران، در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جشن بزرگ یلدا، روز ترویج فرهنگ میهمانی و پیوند با خویشان، در راستای تقویت روحیه نشاط و شادابی دانشجویان و ارج نهادن بر فرهنگ و آیین های سنتی ایران، به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی و با حضور هنرمندان خوش نام صدا و سیما در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.

در این مراسم از 3 دانشجوی مدال آور المپیاد ورزشی و 11 دانشجوی فعال فرهنگی تجلیل شد

اجرای موسیقی بختیاری توسط دو خواننده محبوب بختیاری، کمدین، اجرای مسابقه و اهدای جوایز از دیگر برنامه‌های جشن بزرگ یلدا در دانشگاه آزاد شهرکرد بود که با استقبال پرشور دانشجویان همراه شد.

در این جشن بزرگ، 600 دانشجو به همراه اساتید خود گرد هم آمدند و این آئین ایران باستان را جشن گرفتند.

شب یلدا یا شب چله یکی از مهم‌ترین جشن‌های سنتی و فرهنگی در ایران و برخی از کشورهای همسایه مانند افغانستان، تاجیکستان، ارمنستان، پاکستان، ترکیه و سایر نقاط ایرانی تبار جهان است. این روز از غروب آفتاب ۳۰ آذر شروع و در طلوع آفتاب یکم دی به پایان می‌رسد. مردم در شب یلدا با تزئین سفره‌های خود که شامل مواد غذایی مختلف مانند آجیل، میوه‌ها، شیرینی‌ها و غذاهای سنتی است این شب را به عنوان نمادی از امیدواری به روزهای بهتر و طولانی‌تر در آینده و اتحاد و همبستگی خانواده و دوستان دانسته و با توجه به فرهنگ خود آن را جشن می‌گیرند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1211818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =