سامانه خیرین و واقفین دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود/ تأسیس ۱۲۶ دانشکده مهارت و کارآفرینی در کشور

مدیر کل امور خیرین و توسعه وقف دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با راه‌اندازی سامانه خیرین و واقفین دانشگاه آزاد اسلامی، درصدد پشتیبانی از عمل خیرِ واقفین و خیّرین هستیم تا بر اساس کمکی که انجام می‌شود نیت مدنظر نیز ثبت شود و امکان پیگیری وجود داشته باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه هم اندیشی شورای واقفین و خیّرین دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با حضور حسینعلی جاهد مدیر کل امور خیرین و توسعه وقف دانشگاه آزاد اسلامی، حسین کلانتری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج، حجت الاسلام امیر ابراهیم زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان البرز، جمعی از خیرین استان و معاونان دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

اجلاس ملی خیرین و واقفین علم و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود/ تشکیل شوراهای خیرین و واقفین استانی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در ابتدای این جلسه با تسلیت شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) بیان کرد: شورای واقفین و خیرین دانشگاه از ابتدای تشکیل آن در استان البرز، با هم‌افزایی و نیت خیرخواهانه در توسعه، تحول و پیشرفت دانشگاه نقش اساسی را ایفا کرده‌اند.

وی افزود: مسئولیت اجتماعی دانشگاه به عنوان یک نهاد اجتماعی- درگیرشدن همه اعضای هیأت علمی و مسئولان دانشگاه در امور و ارائه خدمات مناسب به دانشجویان است اگر خدای ناکرده انحرافی می‌بینیم، نشانه این است که مسئولیت اجتماعی به نحو خوبی انجام نشده است.

کلانتری اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی در دانشگاه این است که امور فرهنگی دانشگاه حتی با کمبود پرسنل با حضور اعضای هیأت علمی دغدغه‌مند و دردمند به نحو مطلوبی انجام شود.

این استاد تمام دانشگاه افزود: مسئولیت اجتماعی دیگر، تحقق امور فناوری، نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه است و امورات دیگری همچون سوق دادن رساله‌ها و پایان نامه‌های دانشجویی به سمت نیازهای جامعه است که باید انجام شود.

وی ضمن تشکر از اعضاء این شورا ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید فعالیت شورا با ارائه دستورالعمل ابلاغی سازمان مرکزی، کنش‌گری فعال و پویاتری را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

حسینعلی جاهد نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد: با راه‌اندازی سامانه خیرین و واقفین در دانشگاه آزاد اسلامی، در صدد پشتیبانی از عمل خیر واقفین و خیّرین هستیم تا بر اساس کمکی که انجام می‌شود نیت مدنظر نیز ثبت شود تا هم شورا و هم اداره کل و حتی خود خیر بتواند از طریق سامانه پیگیری کند که چه اتفاقی افتاده و بر اساس نیت وی عمل شده است یا خیر که براساس نیت خیرخواهانه چه تحولی ایجاد شده است.

جاهد افزود: کار خیر لزوماً کار مالی نیست، می‌تواند مشاوره روانشناختی، کار آموزشی، مهارت آموزی، بهداشتی- درمانی، سالمندان، بیماران نیازمند و ... باشد و کار خیر نباید پراکندگی داشته باشد و در این راستا با مجموعه خیرین کشور هماهنگی شده و پس از ارائه برنامه‌های دانشگاه و برگزاری جلسات با مجمع، طراحی سامانه بانک زمان انجام گردید به این صورت که تمام کار خیرین در این سامانه ثبت می‌شود و مجلس و دولت هم از این طرح حمایت کرده‌اند.

مدیر کل امور خیرین و توسعه وقف دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی با سند تحول و تعالی که دو سال است از اجرایی شدن آن می‌گذرد حدود ۱۲۶ دانشکده مهارت و کارآفرینی در کل کشور راه‌اندازی کرده است برای اینکه از رویکرد صرفاً آموزش فاصله بگیریم در حال حاضر تضمین اشتغال داریم، طرح پویش داریم که در این دانشکده‌ها، دانشجوها بورس صنعت و خدمات می‌شوند و مهارت یاد می‌گیرند و بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند کار مستقلی داشته باشند، با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور هم در این زمینه مذاکره شده و سنجش صلاحیت حرفه‌ای انجام می‌شود و گواهینامه اعطا می‌گردد که به واسطه آن دانشجو می‌تواند از تسهیلات استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع کارهایی که دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مستمر در حال حرکت به سمت آنها می‌باشد این است که مسئولیت اجتماعی دانشگاه باید خیلی بیشتر از این باشد که تا کنون بوده است.

جاهد به همکاری با مجامع خیریه همانند شعب استانی مجمع خیرین کشور، مجمع خیرین مدرسه ساز و مجمع خیرین سلامت در پیشبرد امور خیر و وقف و افزایش مسئولیت اجتماعی دانشگاه تأکید کرد.

خبرنگار: یونس ابراهیم زاده

انتهای پیام/

کد خبر: 1211833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =