کرملین: ارمنستان و جمهوری آذربایجان آماده نهایی کردن پیمان صلح هستند

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه سه شنبه شب گفت که ارمنستان و جمهوری آذربایجان آماده نهایی کردن پیمان صلح هستند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سخنگوی کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) نسبت به توافق صلح بین دو کشور همسایه و پرتنش جمهوری آذربایجان و ارمنستان ابراز خوشبینی کرد.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات اوکراین| کرملین: پوتین با هر رهبری در آمریکا که منافع روسیه را در نشر بگیرد، کار خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز»، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین سه شنبه شب به وقت تهران گفت که باکو و ایروان آماده نهایی کردن پیمان صلح هستند.

سخنگوی کرملین گفت: «آنها آمادگی کامل خود را برای دستیابی به یک سند واحد، نهایی کردن مذاکرات صلح و رسیدن به معاهده صلح اعلام می‌کنند و هیچ خطری وجود ندارد.»

این دو کشور همسایه در قفقاز جنوبی که درگیر جنگ‌های خونین با هم بودند در آخرین روزهای سال ۲۰۲۳ از دریافت تازه‌ترین پیشنهادات درخصوص توافقنامه صلح خبر می‌دهند.

«آنی بدالیان» سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان گفته که ارمنستان آخرین پیشنهادات در مورد متن معاهده صلح جمهوری آذربایجان را از این کشور دریافت کرده است.

«جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز گفت که باکو به آخرین پیشنهادات ارمنستان در مورد پیمان صلح پاسخ داده است.

وی گفت:«بسته پیشنهادی که ما ظرف یک ماه تهیه کرده‌ایم، به ارمنستان ارائه شده است. این روند ادامه دارد. معتقدم که جلسات مربوط در سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. ما به طور واقع بینانه و خوشبینانه به این موضوع نگاه کنیم. البته همه مشکلات با این توافق ۱۰۰ درصد حل نمی‌شود.»

وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان نیز از جمهوری آذربایجان خواسته با از سرگیری مذاکرات صلح با میانجیگری اتحادیه اروپا موافقت کند.

اینک سران ارشد باکو و ایروان به روسیه سفر کرده‌اند. نشست غیررسمی کشورهای مستقل مشترک المنافع با حضور «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان روز سه شنبه در شهر «سن پترزبورگ» برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1212815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =