بورس نزولی شد/ ریزش ۶۵۹۸ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۶۵۹۸ واحد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به کاهش با از دست دادن ۶۵۹۸ واحد در شاخص کل به رقم ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۱۱۹ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن با کاهش ۱۳۱۹ واحد به رقم ۷۵۸ هزار و ۳۲۵ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۵۸۶ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشتر بخوانید:

سازمان بورس هشدار دارد / کلاهبرداری از طریق جعل مجوزها

معامله‌گران امروز بیش از ۸.۸ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۳۰ هزار فقره معامله و به ارزش ۵۱۸۳ میلیارد تومان دادوستد کردند. همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند، اما میزان کاهش کمتر از نیم درصد بوده است. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۳ دهم درصد افت کردند. این دو شاخص با معیار هموزن ۱۷ صدم درصد کاهش یافتند، شاخص آزاد شناور ۳۶ صدم درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۴۱ صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۱۷ صدم درصد کاهش یافت.

نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، گل گهر، پالایش نفت اصفهان، کشتیرانی، پتروشیمی خلیج فارس و چادر ملو به ترتیب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز ۶۷ واحد افت کرد و به رقم ۲۶ هزار و ۴۱۳ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۴۵۱ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۳۹۳ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۳.۶ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۲۱۱ هزار معامله و به ارزش ۱۳ هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نماد سیمان ساوه و مادیران به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای بیمه پاسارگاد، ایران خودرو دیزل، مالی سپهر صادرات ایران، آریاساسول و صنعتی مینو بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را داشتند.

شاخص کل فرابورس و شاخص قیمت امروز ۲۵ صدم درصد کاهش یافتند اما این دو شاخص با معیار هموزن بدون تغییر ماندند. شاخص اول بازار فرابورس ۳۶ صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم فرابورس ۲۱ صدم درصد افت کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1213359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =