بدقولی سازمان برنامه و بودجه در پرداخت پاداش بازنشستگان وزارت بهداشت

با گذشت حداقل ۱۷ ماه از موعد اولیه پرداخت پاداش بازنشستگان وزارت بهداشت، به علت عدم تخصیص منابع از سوی سازمان برنامه و بودجه، بازنشستگان از حقوق خود محروم شده اند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به تازگی وزارت بهداشت در خصوص علت عدم پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان این دستگاه اعلام کرده است؛ ردیف بودجه پاداش بازنشستگی کارکنان وزارت بهداشت نزد سازمان برنامه و بودجه است. با وجود پیگیری‌های مکرر برای اینکه ردیف یاد شده ذیل و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور یا وزارت بهداشت قرار بگیرد، متاسفانه این ردیف ذیل سازمان برنامه است و در اختیار وزارت بهداشت قرار داده نشده و همچنین علی‌رغم پیگیری‌های مکرر هنوز از سوی سازمان مذکور اقدامی صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید:

بازنشستگان چقدر عیدی می‌گیرند؟

همچنین در ادامه مطالبه قانونی بازنشستگان وزارت بهداشت مقرر گردیده که تخصیص‌های بودجه‌ای مورد نیاز در این زمینه از سوی خود سازمان برنامه به وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها تخصیص یابد تا در کمترین زمان ممکن تا پایان سال بخش عمده‌ای از پرداختی‌ها به بازنشستگان محترم انجام شود.

بررسیهای اولیه نشان می دهد از حدود ۱۷ ماه قبل پاداش پایان خدمت بازنشستگان وزارت بهداشت انجام نشده است. بر این اساس افرادی که از بهار سال قبل بازنشست شده اند هنوز پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده اند.

با توجه به تورم بیش از ۴۰ درصدی سال گذشته، تاخیر غیر موجه در پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان دولتی میتواند تبعات مهمی در حوزه معیشت آنها داشته باشد و عملاً قدرت خرید پاداش این بازنشته‌ها کاهش زیادی دارد.

بر این اساس سازمان برنامه و بودجه با توجه به بسته شدن پرونده بودجه ۱۴۰۱ و عدم تعیین تکلیف پاداش پایان خدمت بازنشستگان دستگاههای مختلف که دامنه این موضوع به سال جاری نیز کشیده شده است، بایستی به صورت مشخص در این حوزه شفاف سازی کند.

لازم به ذکر است، این موضوع صرفا محدود به وزارت بهداشت نیست و خبرهایی در خصوص عدم واریز پاداش پایان خدمت کارکنان وزارت اموزش و پرورش نیز مطرح شده است.

چندی قبل معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ضمن عذرخواهی از تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۱، از پرداخت ۳۰ درصد پاداش تا پایان اذر ماه خبر داد و افزود :امید داریم بقیه پاداش نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1213654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Rrr IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
      5 0
      باسلام احترام خدمت عوامل ومسولین محترم بایدافرین ومرحباگفت به عوامل برنامه وبودجه واقعاشاهکاریدمعلومه دررفاه وخانواده هایتان دراسایش وبی نیاززندگی میکنندچون هم پس اندازوهم پشتوانه داریدخبرازحقوق بازنشسته نداریدکه نیمه اول ماه تمام میشه ونیمه دوم باقرض بعلاوه اجاره منزل انشاالله توهمین ماه ببین خداچکارتون میکنه تاازحال ماباخبرشید
    • ناشناس US ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      1 0
      می خواهم به حضرات بگوئیم. که آیا خودتان می توانید با چندر غاز عیدی از خجالت خانواده براید.ما در زمان شاه یک سکه عیدی می گرفتیم.الان سکه شده سی میلیون.حقوقها درجا میزنه سالی ده درصد عید رسیده به یک میلیون هشتصد کجای مملکت زندگی میکنند حضرات که اینقدر بی خبرند؟جای سئواله .متفکرین این حکومت کیا هستن.ایا فقط طبقه کارمند باید زجر بکشه وبار مالی را تحمل کنه.تا دیگران در رفاه باشن.بخدا ماهم جزئی از جمعیت این مرز و بوم به تاراج رفته هستیم.ماهم آبروداری زندگی داریم تحصیلات داریم.خواب شب ببینیم.که خانه .ماشین.حساب بانکی درحد صد میلیون .که اگر مردیم .برما لااقل نماز بخوانند!
    • زغال پیشونی IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      1 0
      بله دیگه خودت مسئولین در رفاه و اسایش کامل ب سر میبرند.ما خانواده های بازنشسته ی وزارت بهداشت هم.خدا میدونه که طرح و لایحمون‌کجاست ک هنوز به وزارت بهداشت تحویل داده نشده همراه با بودجه..تورو به همون خدایی که نمیپرستید و نمیدونین کیه.پول مارو بدید.گرفتاریم..بقران هنوز بعد از ۳۳سال کار ی خودرو درست نداریم.چه وصع مملک داریه..این همه زحمت کشیدیم.اخرش شده این.لعنت به مسئولین بی کفایت و بی لیاقت...هرچی بدوبیراهه بگن بهتون حقتونه...ملت گرفتارن..بدید پاداش لامصبو..چ مرگتونه اخه..زمانی میدید ک دیگه ۱میلیارد ارزشش شده ۱۰۰هزارتومن.
    • سگ پیشونی IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      1 0
      مسئول لایقی نمیبینیم .ک کاری برای ما زحمت کشای بازنشسته انجام بدن...فقط بلدن خانواده ی خودشون رو ببرن خارج از کشور برای زندگی و زائیدن و این حرکتای الکی..بابا ملت گشنه‌ان..منی ک حقوق دارم گشنه ام..چوس تومن حقوق میدین..توقع دارین صدامونم درنیاد...پاداشمونم ک معلوم نیست‌ کجاس و کی میدید..چه‌وضع کشور داریه..اقای رئیس جمهور اقا اکه‌نمیتونی دولتت رو درست سامان دهی کنی جمع کن برو..شاااااااید بعد شما یکی بیاد .ک این‌پاداش نکبتی مارو بده.ای بابا.تف و‌لعنت به دنیا که باید واسه حق خودت التکاس کنی.
    • جعفر سقطچی DE ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      1 0
      با این تورم ۴۰درصدی با ای مبلغ چکار کنیم انصاف هم خوب چیزی ه اگر داشته باشید که حتماً که ندارید