گناه فرشته؛ روایتی از عدالت و انسانیت / موفقیت سازندگان آقازاده دوباره تکرار می‌شود؟

جدیدترین سریال پلیسی- جنایی که در شبکه نمایش خانگی در حال پخش است گناه فرشته به کارگردانی حامد عنقا است که تاکنون دو قسمت از آن پخش شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، ژانر پلیسی- جنایی یکی از پرتولیدترین ژانرها در شبکه نمایش خانگی بوده و هست و تنها ژانری به شمار می‌رود که توانسته با تولیدات طنز رقابت کند، اما لزوما افزایش ساخت سریال‌ با چنین موضوعاتی منجر به تولید آثار موفق چه از نگاه منتقدان و مخاطب نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

شریک جرم؛ یک درام معمایی دیگر از سازندگان خسوف / سریالی که خیانت‌ها و خلاهای قانونی را روایت می‌کند

یکی از عواملی که به نظر می‌رسد موجب آسیب به موفقیت سریال‌هایی از این دست شده، فقدان الگوی صحیح داستان‌پردازی، حفظ چهارچوب منطقی قصه، ضعف فیلمنامه‌ها در گره‌افکنی و گره‌گشایی و فاصله داشتن از زیست و سبک زندگی ایرانی است، چرا که این ژانر نیاز به شخصیت‌های باهوش و وقایع جذاب در عین حال ساده و باورپذی دارد و همین منجر به دشواری پرداختن به آن می‌شود. با این حال، تولیدات در این زمینه کم نیست و مخاطبان خاص خود را هم دارد.

جدیدترین اثر پلیسی- جنایی در شبکه نمایش خانگی گناه فرشته به کارگردانی حامد عنقا است که تاکنون دو قسمت از آن پخش شده است.

سریال «گناه فرشته» فضای خانوادگی و سالمی دارد. در این سریال، به موضوعاتی مانند خانواده، عشق، دوستی و عدالت پرداخته شده است. این سریال می‌تواند برای مخاطبان مختلف، به‌ویژه خانواده‌ها، جذاب باشد.

گناه فرشته

یکی از نقاط قوت سریال «گناه فرشته»، تقابل مهتاب با بازی لادن مستوفی با حامد با بازی شهاب حسینی است. مهتاب و حامد زن و شوهری هستند که هر دو وکیل هستند. در پرونده قتل عشیری، مهتاب مجبور است وکالت اولیای دم را بر عهده بگیرد. این موضوع باعث می‌شود که حامد و مهتاب در دو سوی ماجرا قرار بگیرند.

سریال «گناه فرشته» به موضوع عدالت نیز پرداخته است. در این سریال، می‌بینیم که چگونه عدالت می‌تواند قربانی شود. فرشته که بی‌گناه است، به خاطر یک اشتباه، محکوم به اعدام می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که مخاطب به فکر فرو رود و به اهمیت عدالت پی ببرد.

در سریال «گناه فرشته»بازیگرانی همچون شهاب حسینی، امیر آقایی، لادن مستوفی، مهدی سلطانی سروستانی، دیبا زاهدی، آشا محرابی، فخرالدین صدیق شریف، سیدمهرداد ضیایی، نفس بازغی، بهروز رضوی و پردیس پورعابدینی نقش‌آفرینی می‌کنند.

درباره حامد عنقا کارگردان سریال گناه‌فرشت

گناه فرشته

هحامد عنقا متولد ۱۳۵۷ در تهران، طراح ، فیلمنامه نویس و تهیه کننده است. از سال ۱۳۷۸ فعالیت هایش در حوزه آثار تصویری را با ساخت مستندهای اجتماعی آغاز کرد. کارگردانی سریال " به همین سادگی " با بازی اکبر عبدی در سال ۱۳۷۹ اولین تجربه سریال سازی عنقا بود اما پس از آن و تا سال ۱۳۹۴ تنها به طراحی و نگارش فیلمنامه مشغول شد که حاصل آن سریال های نردبام آسمان، فصل اول و دوم قلب یخی، انقلاب زیبا، تنهایی لیلا و تله فیلم های زخم درون، خنده در تاریکی، هرگز رهایم نکن و پوست انداختن بود.

حامد عنقا با پیشینه حضور در رسانه‌های سینمایی در مقام سردبیر روزنامه و مجله پا به عرصه فیلمنامه‌نویسی گذاشت و نزدیک به ۲ دهه است در سینما و تلویزیون مشغول فعالیت است. اولین سریال‌های نمایش خانگی با نویسندگی حامد عنقا تولید شد. سریال قلب یخی که در ۳ فصل تولید شد با ایده اولیه حامد عنقا و نگارش فصل اول آن با کارگردانی محمدحسین لطیفی وارد نمایش خانگی شد. در سال‌هایی که هنوز نمایش خانگی صاحب رسانه‌های متحد نبود و عرضه محصولات به صورت DVD صورت می‌گرفت قلب یخی به یکی از سریال‌های محبوب تبدیل شده بود.

حامد عنقا در مقام نویسنده همواره سعی کرده است آثاری را به نگارش دربیاورد که نبض اصلی جامعه درون آن جریان داشته باشد. توجه به ماجراها و اتفاق‌های روز و هوشیاری او در بازنمایی رخدادهای روز جامعه از او نویسنده باهوش و فرصت‌شناس ساخته است. ویژگی دیگر در آثار حامد عنقا در مقام تهیه‌کننده و نویسنده توجه او به اصول انسانی و معنویت است. اساسا در تمامی آثاری که او به نگارش در آورده در مقابل سیاهی‌های شخصیت‌های منفی همواره یک الگوی انسانی درست و ایده‌آل برای نشان دادن به مخاطب دارد. موتیف اصلی آثار عنقا شخصیتی به نام حامد تهرانی است. عنقا مانند فیلمساز قدیمی سینمای ایران فریدون جیرانی که در آثارش همواره شخصیت مشرقی یکی از قهرمان‌های قصه است عنقا نیز از حامد تهرانی به عنوان قهرمانی که در متن درام حضور دارد استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1213659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =