رفتار دوگانه غرب در مواجهه با زنان/ می‌خواستند با شعار زن زندگی آزادی سر خانم‌ها را کلاه بگذارند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به رفتار دوگانه غرب در مواجهه با زنان گفت: در غرب بساط برابری زن را راه انداختند اما جالب اینکه به آنچه خود کرده‌اند، پایبند نیستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جشن میلاد حضرت زهرا(س) و گرامیداشت مقام زن و روز مادر که صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و ولادت حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: خدارا شاکریم که ولایت این بزرگان بر ما روشن شد و با این مسیر آشنا شدیم.

بیشتر بخوانید:

هدیه ویژه دولت به مادران/ ۱۵ تسهیلات ویژه به مناسبت روز مادر

وی ادامه داد: واقعیت این است که چه عرب جاهلی و چه غرب جاهلی فرقی با هم ندارند. عرب جاهلی زن را حقیر و کالا میپنداشت و برای زن هویتی قائل نبود. غرب جاهلی دوباره زن را کالا می‌پندارد؛ اگر زن زینت باشد آن را گرامی می‌دارند و زن را برای مرد میخواهند.

دکتر طهرانچی تصریح کرد: اگر زن باعث شود کالا و فیلمی را بهتر بفروشند، آن زن را چهره می‌کنند. هیچ گاه زن را برای زن نمیخواهند.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص جایگاه زن آنچه در اسلام می‌بینیم در هیچ تمدن و اندیشه ای نمیتوان سراغ داشت، خاطرنشان کرد: در خصوص زن امروز دنیا صحنه‌هایی را راحت می‌بیند و از آن‌ها به راحتی می‌گذرد. از روز اول که یاهو به عنوان شبکه اطلاع رسانی مطرح شد امکان ندارد صفحه ای ببینید و زن نیمه برهنه ای در آن نباشد. غرب این است و این تابلوی تمام نمای زن و حقوق کودک در غرب است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: بساط برابری زن را راه انداختند اما جالب اینکه به آنچه خود کرده پایبند نیستند. زنی در سیاست نماینده کنگره می‌شود و زنانی روسای دانشگاه‌های برتر اما پای منافع که به میان می آید آن زن نماینده کنگره زنان رییس دانشگاه را به محاکمه می‌کشد چون در آن دانشگاه دانشجویان به کشتار غزه اعتراض کردند.

وی با اشاره به سوره نسا خاطرنشان کرد: در نظام اجتماعی اسلام، انسان و خانواده و جامعه سلسله مراتب است و خانواده عنصر محوری است و خداوند انسان را زوج قرار داد؛ نه دو جنس. نظم خلقت از همین جا شکل گرفته و در زوج ها جاذبه و دافعه، مودت و عدالت میشود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اگر در جامعه‌ای مودت نباشد آن جامعه شکل نمی‌گیرد. خداوند در سوره نسا و همچنین سوره نور، زیبا می‌گوید «روشن می‌کنم برای شما آن بخشی که باید به سمت سنت بروید و خداوند علیم و حکیم است» و در سوره نور هم در تربیت فرزند بحث روشن کردن و علم و حکمت الهی و تبیین است.

وی ادامه داد: درون خانواده هیچ کس فدای دیگری نیست و هویت هر دو یعنی زن و مرد حفظ می‌شود کجا چنین مورد زیبایی سراغ دارید؟ از لحاظ فیزیولوژیک وقتی خانواده شکل گرفت رهبر باید داشته باشد، به این جهت که اینها یکی نیستند و زوج هستند و رهبری در واقع خاص هر جامعه ای است اما هر کس جایگاه خودش را دارد.

وی با تاکید بر اینکه پیشنهاد می‌کنم با این نگاه یکبار سوره نسا را بررسی کنید، افزود: آیا حضرت زهرا(س)صرفا به واسطه نسب این جایگاه را یافته؟ فرزندان پیامبران در بسیاری از اماکن، اهل آنها نیستند مثل فرزند نوح. در قرآن کریم هم سوره کوثر را در وصف این کوثر که خدا نصیب پیامبر کرد هم سوره مسد که نقد عموی پیامبر است را داریم پس این دین با کسی تعارف ندارد. اینها انسانهایی پاک طینت بودند که خود هم تلاش کردند تا به این جایگاه برسند.

دکتر طهرانچی در بخش دیگری از سخنان خود به خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: انصافا اگر بخواهیم کسی را در این زمان بشناسیم باید سراغ کلام آن برویم. پیامبر ما انسجام اجتماعی بعد از خود را خواست چون گفت بعد از من رسولی نمی آید و اجر نخواست، پس همان مودتی که اساس خانواده و اجتماع است پیامبر آن را خواست. اجتماع با محور اهل بیت است که باعث بقا اجتماع می‌شود و اگر فاصله گرفتیم از هم می‌پاشد.

وی با ستایش کلام حضرت زهرا در خطبه فدکیه ادامه داد: کلام حضرت زهرا(س) در مکتب نبوی پرورش پیدا کرده و صرفا علم لدنی نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: برخی حوادث بعد از رحلت پیامبر اکرم را خیلی عاطفی جلوه میدهند اما در این خطبه کلام حضرت زهرا را ببینید مگر میشود انسانی نسبت به رفتن انسانی چنین نگاه زیبایی داشته باشد؟! شما ای بندگان خدا و حاملان دین و وحی او کتاب گویای الهی را برای شما گذاشته است. صدیقه طاهره با نقش آفرینی موثر اجازه نداد کلام الهی به فراموشی سپرده شود.

وی خاطرنشان کرد: دین وقتی از اطاعت خاندان حضرت رسول (ص) بیرون رود نظم اجتماعی را از هم می‌پاشاند و داعش شکل می‌گیرد. مباحث جمعیتی امروز به شدت مسئله شده است کانون خانواده وقتی سست شد و لذت داشتن فرزند از بین رفت افزایش جمعیت رخ نمیدهد. این یک موضوع فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: با شعار زن زندگی آزادی می‌خواستند سر خانم ها را کلاه بگذارند اما امام راحل هم بارها فرمودند ملت ما از ملت صدر اسلام همواره جلوترند.

دکتر طهرانچی خطاب به بانوان حاضر در این مراسم تصریح کرد: بارها این خطبه را مرور کنید که هرچقدر بیشتر بخوانید معارفتان بیشتر خواهد شد. انسان صالح و مصلح، دغدغه هدایت و گمراهی مردم را دارد. چطور مادر این امت می بیند که مردم از هدایت دور می‌شوند و غصه عالم بر سرش می‌ریزد. خدا را شاکریم که مودت حضرت زهرا(س) فرزندان ایشان و پدر بزرگوارش را بر دل داریم.

زنان غزه الگوی مقاومت و ایثار و جهاد هستند

عاصمه قاسمی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در ادامه این مراسم اظهار کرد: حضرت زهرا (س) در همه ابعاد زندگی در اوج قله بودند. این افتخاری است برای ما که فردی که در اوج قله است، برای همگان هم زنان و مردان الگو هستند.

وی ادامه داد: این روز را باید به زنان غزه تبریک گفت که الگوی مقاومت و ایثار و جهاد را به نمایش گذاشتند.

قاسمی خاطرنشان کرد: واقعیت زن و خانواده به عنوان بخش مهم دانشگاه و یک ظرفیت مورد توجه ویژه قرار گرفته است. امور زنان از اسم و نام و تشریفات خارج شده و به همت مسئولان زن واحدها، رییس دانشگاه و رییس واحدها به جایگاه خوبی رسیده است. زنان در دانشگاه آزاد چند پله از زنان در جامعه جلوتر بوده و این مرهون حمایتهاست.

وی افزود: امیدواریم روز به روز ما بتوانیم آنچه که شایسته است در بحث زنان و خانواده را پیش ببریم و الگوی زن ایرانی مسلمان را بتوانیم جهانی کنیم.

جایگاه رفیع زنان در جامعه اسلامی به عنوان الهام بخش به جهان معرفی شوند

محمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در ادامه این مراسم بیان کرد: اسلام مانند کشتی است که به ساحل نجات با ۱۴ حلقه چسبیده و اگر هر حلقه جدا شود اسلام به ساحل نجات نمی‌تواند برسد بنابراین نقش ائمه در احیای اسلام بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) در دوران کودکی و بعد از فوت مادر نقش یک پرستار را داشت و در خانه به پدر آرامش می‌داد و صفت ام ابیها هم به همین جهت است. ایشان بعد از ازدواج با حضرت امیر در فرزندپروری برای ما الگو شد. نقش مادری که به خوبی پرورش داد و در معنویت بالاترین درجات معنوی را داشتند. در خانه داری، مسائل اجتماعی و سیاسی پیشتاز بودند و بعد از رحلت حضرت رسول در میدان بودند و اگر نبودند بیداری اسلامی آن زمان رخ نمی داد.

محمدی خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم جایگاه رفیع زنان و بانوان را در جامعه اسلامی به عنوان الهام بخش به جهان معرفی کنیم که نقش افرینی میکنند.امروز درصد بالایی از دانشجویان در دانشگاه‌ها خانم ها هستند که این مهم اشتیاق علم آموزی را نشان می‌دهد.

۵۳ درصد دانشجویان تهران شمال، خانم هستند

سعید ملماسی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در جشن میلاد حضرت زهرا(س) و گرامیداشت مقام زن و روز مادر که صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال برگزار شد، اظهار کرد: بانوان در واحد تهران شمال سهم بزرگی دارند و از ۴۰۰ عضو هیئت علمی ۱۹۶ نفر از بانوان هستند، ضمن اینکه ۳۸۰ کارمند خانم داریم.

وی ادامه داد: ۵۳ درصد از دانشجویان ما نیز از خواهران هستند که این مهم وظیفه ما را بسیار سنگین میکند.

ملماسی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم بدخواهان نظام بر افکار دانشجویان ما تاثیر بگذارند و باید در جهت اهداف دانشگاه حرکت کنیم، تصریح کرد: ما به تعهدات خودمان در حق التدریس و بیمه و غیره موضوعات را حل کرده‌ایم.

وی در مورد راه اندازی دانشکدگان نیز بیان کرد: موفق به راه‌اندازی دانشکده‌های هوش مصنوعی، ترابری لجستیک و صنعت محیط زیست شدیم؛ ضمن اینکه دانشکده علوم و فنون همگرا هم در حال پیگیری هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال خاطرنشان کرد: آزمایشگاه مجتمع فخری زاده را به آزمایشگاه آزمون داریم نزدیک می‌کنیم و مشاوری استخدام کرده‌ایم تا در مورد استاندارد ۱۷۰۲۵ به ما کمک کند. همچنین از آزمایشگاه‌های معتبر ستاد نانو هستیم و از آنها نمونه می‌گیریم. امیدواریم بتوانیم منطبق سند تحول و تعالی دانشگاه حرکت کنیم و این اطمینان را می‌دهیم که تمام جهت‌گیری‌های ما بر این اساس است.

حمایت از بانوان با تصویب قانون افزایش زیرساخت‌های خلاق و نوآور

فاطمه قاسم‌پور نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در جشن میلاد حضرت زهرا(س) و گرامیداشت مقام زن و روز مادر که صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال برگزار شد، اظهار کرد: خطبه فدکیه مهمترین بحث حضرت زهرا(س) و رویکرد ایشان به مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در بیانات اخیرشان فرمودند که زن مسلمان، الگویی بهتر از حضرت زهرا(س) نمیتواند پیدا کند. امیدوارم ما بتوانیم در زندگی شخصی و اجتماعی خود با تاسی از حضرت زهرا حرکت کنیم.

قاسم پور تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی فرصت‌های بسیاری در زمینه زن، خانواده و شرایط تحصیلات عالیه برای بانوان فراهم کرده است. دانشگاه آزاد اسلامی هم در این زمینه بسیار نقش آفرین بوده است. دختران اقبال ویژه‌ای به تحصیل دارند. در این راستا، نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات موثری در عرصه دانش‌بنیان، حوزه خلاق و نوآوری انجام داده است که در قالب یک نمایشگاه هم عرضه شد.

وی ادامه داد: امروز با توجه به آمار خوبی که از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی داریم؛ کنشگری اجتماعی زنان به حل مسائل زنان بسیار کمک خواهد کرد و از این رو توسعه این اقدامات می‌تواند بسیار موثر باشد.

قاسم پور افزود: در برنامه‌ریزی توسعه یکی از دغدغه‌ها این است که علی رغم تعداد قابل توجه خانم‌ها در دانشگاه، در عرصه عمومی از ظرفیت بانوان استفاده نمی‌شود که باید به کار گرفته شود و اقتضائات زنانه در کنار عرصه عمومی قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: افزایش زیرساخت های خلاق و نوآور با همین رویکرد در مجلس شورای اسلامی مصوب شد. دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه رویکرد ویژه دارد و امیدواریم بتوانیم فضای خانواده محور را مهیا کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1213740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =