وزیر علوم رویکردهای برگزاری انتخابات را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد

وزیر علوم رویکردها، راهبردها و برنامه‌های پیشنهادی برگزاری «انتخابات پرشور، ایران قوی» را به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، با توجه به نقش پیشگامی و موثر دانشگاه در تحولات سیاسی و اجتماعی جامعه بویژه نقش دانشگاه در ارتقاء میزان و کیفیت مشارکت سیاسی و در ستاد جهاد تبیین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری(قرارگاه تبیینی شهدای جهاد علمی) تدوین و توسط وزارت علوم به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید:

مشارکت مخفیانه ۵۰ دانشگاه آمریکایی در ساخت سلاح هسته‌ای

این برنامه با عنوان «رویکردها، راهبردها و برنامه های پیشنهادی؛ انتخابات پرشور، ایران قوی» برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری جهت راهبری فعالیت های سیاسی دانشگاهیان بر اساس راهبردهای چهارگانه رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) "مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت" تدوین شده است.

اهداف تدوین سند

بر اساس این گزارش، زمینه‌سازی جهت نقش‌آفرینی نخبگان در انتخابات پرشور، به کارگیری ظرفیت دانشگاه در بسط گقتمان انتخابات در جامعه، تقویت سرمایه اجتماعی نظام با افزایش مشارکت سیاسی مردم، ارتقاء سطح دانش و آگاهی سیاسی دانشگاهیان از طریق سیاسی کردن فضای دانشگاه، ایجاد وحدت رویه و نظام مند کردن فعالیت دانشگاه ها در انتخابات پیش رو و افزایش نقش آفرینی جامعه دانشگاهی در سرنوشت کشور از اهداف تدوین رویکردها، راهبردها و برنامه های پیشنهادی انتخابات پرشور، ایران قوی است.

بر ای اجرای این رویکردها و برنامه ها دبیرخانه قرارگاه ستاد تببین وزارت علوم به مرکزیت سازمان بسیج اساتید ایجاد و در مراکز استان‌ها و هریک از دانشگاه‌ها نیز قرار گاه ستاد تببین راه اندازی شده است.

تبیین فرصت‌های ناشی از انتخابات گسترده آگاهانه از جمله سرعت بخشی در رسیدن به قله، صیانت از جمهوریت نظام، افزایش کارآمدی نظام، کاهش مشکلات اقتصادی، توجیه افکار عمومی در عدم حل مشکلات کشور با تحریم انتخابات و تاثیر انتخاب آگاهانه و اصلح در جلوگیری از راهیابی افراد غیرمتخصص و ناکارآمد به مجلس از موضوعات محوری مورد اشاره این سند در حوزه تبیین انتخابات است.

راهکارهای اجرایی مورد انتظار از دانشگاه‌ها

دعوت از نامزدهای انتخاباتی، برگزاری نشست های تبیینی برای جامعه دانشگاهیان با محوریت اهداف و برنامه های دشمن در تحریم حداکثری انتخابات، معرفی اساتید جهادگر تبیین و متخصص در امور سیاسی، اجتماعی و ارتباطات به اقشار مختلف به ویژه بسیج دانشجویی، مساجد، فرهنگیان، دانش آموزی از برنامه های ابلاغی به روسای دانشگاه‌ها است.

همچنین برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های ملی و استانی برای جهادگران تبیین جهت توانمندسازی در امر ترغیب مردم بویژه نخبگان به انتخابات و دعوت از شخصیت‌های لشکری و کشوری به دانشگاه جهت امیدآفرینی در جامعه مخاطب با تبیین پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف و قدرت منطقه‌ای جبهه مقاومت از محورهای دیگر این برنامه است.

صدور بیانیه‌های تحلیلی جهت تبیین شرایط کشور و اهداف دشمن در تحریم انتخابات و نقش مجلس در حل مشکلات کشور، معرفی شاخصه‌های مجلس انقلابی و نماینده تراز گام دوم انقلاب اسلامی جهت کمک به انتخاب اصلح و برگزاری کرسی های نظریه‌پردازی با موضوع مردم سالاری دینی و جایگاه مشارکت سیاسی در آن از راهبردهای دیگری است که در این سند به آن اشاره شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1213835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =