فناوری‌های نظامی جریان مقاومت نتیجه جهاد علمی در دانشگاه‌های ایران است

دبیر کل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین و دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت گفت: فناوری‌های نظامی که تا کنون در اختیار جریان مقاومت قرار گرفته همگی خروجی دانشگاه های ایران بوده است که البته باید توسعه پیدا کند.

سید مجتبی ابطحی دبیر کل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین و دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص نقش دانشگاهیان در تحولات اخیر منطقه و غزه اظهار کرد: با توجه به جهان جدیدی که در حال شکل‌گیری است و ما باید سهم بزرگی را برای ایران با عظمت اسلامی و عدالت‌خواهان جهان در اختیار بگیریم باید همه تلاش کنیم تا توان علمی این نظام را افزایش دهیم و بهره مندی از آخرین تکنولوژی های روز در اختیار دانشجویان قرار بگیرد و ایران اسلامی را ام القری‌ای برای جامعه علمی جهانی کنیم.

بیشتر بخوانید:

نقش محوری دانشگاه در گذار به جهان پساصهیونیسم/ طوفان‌الاقصی زمینه نابودی زودرس اسرائیل را رقم زد

وی با تأکید بر اینکه همه عدالت خواهان باید وارد دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه های کشور شوند و به بالاترین مدارج علمی دست پیدا کنند، ادامه داد: با شرایط کنونی که در غزه در جریان است و با حجم بالایی از مجروحان این منطقه چقدر به کادر درمان نیاز دارد؟ چقدر احتیاج به بازسازی دارد؟

ابطحی تصریح کرد: در حال حاضر ما در آستانه یک مجموعه بحران در سطح جهانی هستیم و نیروهایی که همسو با انقلاب اسلامی به این بحران میخواهند ورود پیدا کنند احتیاج به یک پشتیبانی علمی دارند. ما برای هدف قرار دادن پهپادها و کشتی های اسراییلی احتیاج به علم داریم و در اداره این نبرد علم حرف اول را می‌زند؛ اینکه چطور میتوان درون زمین این ملت را حفظ کرد؟ چگونگی ساختن جانپناه برای ملت در مراحل بعدی یا در مباحث جامعه شناسی روانشناسی و... احتیاج به کمک دانشگاهیان داریم.

وی افزود: اگر جامعه علمی ما برای جهان جدید قیام نکند ما خسارت سنگینی خواهیم دید. برای اداره این نبرد ، جامعه علمی ایران و عموم دانشجویان و اساتید باید جهاد علمی کنند و همچون یک رزمنده در غزه خستگی‌ناپذیر برای توسعه علم و تعمیق علم در کشور تلاش کنند.

دبیر کل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین و دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت خاطرنشان کرد: تکنولوژی هایی که تا کنون در اختیار جریان مقاومت قرار گرفته همگی خروجی دانشگاه های ایران بوده است که البته باید توسعه پیدا کند و این نقش در حال حاضر در شان این نظام و تحولات فعلی نیست.

وی با تاکید بر اینکه با هر روز تاخیر دشمن قوی‌تر و ما باید خسارت بیشتری بدهیم، تصریح کرد: اگر عملیات طوفان الاقصی 40 سال پیش انجام شده بود پیروزی با یک صدم تلفات و خسارات امروز انجام میشد.

ابطحی پیرامون برخی انتقادات نسبت به حماس نیز گفت: حماس کار غیرمعقولی انجام نداده و این گروه اگر تدبیر نداشت امروز نمی توانست سه ماه جنگ را ادامه دهد. حماس فکر تمام مراحل را کرده بود و تمامی اهداف آن هم تا کنون محقق شده است. دشمن حتی یک لحظه هم نتوانسته ابتکار عمل میدان را در دست بگیرد و این حماس و مقاومت بوده اند که به دشمن دیکته کرده اند که چه باید بکند و قطعا پیروزی حماس به زودی محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1213986

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =