زاکانی: تحول در موضوع جمع آوری رفت و روب زباله شروع شده است

شهردار تهران با بیان اینکه طرح تحولی در موضوع جمع آوری رفت و روب زباله شروع شده است، گفت: با اجرای کامل این طرح و کنارگذاشته شدن دست های ناثواب، پرونده زباله گردی در تهران بسته خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نودمین رویداد شنبه امید و افتخار به آغاز عملیات اجرایی نظام تحول امور رفت و روب، نظافت و مدیریت پسماند شهر تهران و بهره‌برداری از کارخانه سه هزار و ۳۰۰ تُنی بازیافت و استحصال شن و ماسه از پسماند ساختمانی اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید:

زاکانی: وظایف‌مان در قانون هوای پاک را انجام دادیم

علیرضا زاکانی در این مراسم با گرامیداشت شهدای مزار حاج قاسم سلیمانی در کرمان، گفت: برخی موضوعات بطور مستقیم با مجموعه مدیریت شهری ارتباط دارد که یکی از آنها نگاه تحولی در زمینه جمع آوری پسماند است.

وی افزود: در شهر تهران نوع قراردادها و پیمانها در زمینه جمع آوری پسماند معیوب بود که از این نقص سو استفاده می شد و بار شهر به زمین می ماند.

شهردار تهران با بیان اینکه کار جدی در این زمینه انجام نشده است، گفت: ماموریت جدید تحول در دستور کار خدمات شهری و پسماند قرار گرفت و به طور طبیعی انتظارات زیاد بود.

وی با بیان اینکه انتقال محمدی مدیرعامل فعلی پسماند که شهردار منطقه ۶ بود بدلیل ایجاد تحول در موضوع پسماند صورت گرفت، گفت: با پیمانهای زیادی مواجه بودیم و هیچ نظام یکپارچه ای وجود نداشت و در موضوع انتقال و جمع آوری پسماند مشکلاتی داشتیم و شبکه های متعددی شکل گرفته بود.

شهردار تهران با بیان اینکه امروز ۱۴ پیمانکار متولی جمع آوری پسماند تر و خشک و همچنین برف روبی و رفت و روب شده اند، گفت: خود پیمانکاران موظف شدند تجهیزات را تامین کنند که اکنون ۲۰۰ دستگاه مکانیزه وارد ناوگان رفت و روب و جمع آوری شده است.

به گفته وی، در مسیر موجود اتفاقی که باید بیفتد انجام و بسترها فراهم شده است و از این ماه و از ابتدای ماه دیگر کارها به پایان خواهد رسید و عملیات تحقق اجرایی خواهد شد.

زاکانی با بیان اینکه وجود پیمانکاران و متولیان متعدد ظلم بزرگی به تهران بود گفت: روزانه هفت میلیون تن زباله در تهران تولید می شود که با قبول مسوولیت پیمانکاران، دیگر شاهد دست های ناثواب در موضوع زباله گردی نخواهیم بود و با همکاری دستگاه ها مراکز خرید زباله برچیده و موضوع زباله گردی بسته خواهد شد.

وی درخصوص راه اندازی کارخانه زباله سوز ۶ هزار تنی و استحصال برق از زباله نیز گفت: در سفر به کشور چین در این خصوص تفاهم نامه ای بسته شد و مسیر راه اندازی این دستگاه در حال پیگیری است.

زاکانی افزود: این کارخانه پسماندسوز می‌تواند روزانه تا ۲ هزار و ۴۵۰ مگاوات برق ناشی از سوزاندن زباله‌های تهران تولید کند که این توان تولیدی در داخل کشور و البته برای صادرات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهردار تهران درخصوص پسماندهای ساختمانی نیز گفت: هم اکنون حدود ۱۰ هزار از ۳۰ هزار تن نخاله های ساختمانی استحصال می شود که با راه اندازی این کارخانه در منطقه چهار در فاز اول سه هزار و ۳۰۰ تن و در ادامه تا هشت هزار تن پسماند ساختمانی را استحصال می کند.

وی با بیان اینکه تغییر چهره شهر در حوزه زیباسازی در راه است گفت: قطعا چهره شهر تغییر خواهد کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در حاشیه این مراسم، گفت: شهروندان از وضعیت رفت و روب و جمع آوری زباله گلایه دارند.

مهدی چمران افزود: خوشبختانه اقدامات وسیعی در حال انجام است و شرایط نیز کمی سخت است اما از همکاران در شهرداری تهران انتظار داریم چهره شهر را تمیز کند.

وی افزود: یک موضوع مهم در حوزه سرازیری شیرآبه های زباله بر روی زمین، است گفت: باید با اقدامات لازم زمین خدا را پاک نگه داریم.

کد خبر: 1214349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =