پیش‌بینی بورس یکشنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه ۱۶ دی ماه) با ادامه روند نزولی و افت یک هزار و ۵۳۳ واحدی، در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۷۰۱ واحد قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص هم وزن بر خلاف شاخص کل رشد ۳۱۶ واحدی داشت و به ۷۵۷ هزار و ۷۵ واحد رسید. نمادهای «خودرو، فولاد و خساپا» بیشترین تاثیر مثبت و «اخابر، میدکو و همراه» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

بیشتر بخوانید:

روند نزولی بورس همچنان ادامه‌ دارد/ افت یک هزار و ۵۳۳ واحدی شاخص کل

امروز حدود ۶ میلیارد و ۸۶۰ میلیون سهم، اوراق مالی و حق تقدم در ۳۸۳ هزار معامله بورس تهران دادوستد شد و ارزش آن به حدود ۴۵ هزار میلیارد ریال رسید.

شاخص فرابورس نیز در پایان معاملات امروز با ۱۲ واحد کاهش به ۲۶ هزار و ۱۸۱ واحد رسید.

امروز در بازار فرابورس ۳ میلیارد و ۹۵۴ میلیون سهم، اوراق مالی و حق تقدم به ارزش تقریبی ۹۵ هزار و ۴۴۴ میلیون ریال در ۲۲۷ هزار معامله دست به دست شد.

پیش بینی بورس فردا

در روز شنبه شاخص کل ۵ هزار و ۳۱۵ واحد بالا آمد و ۶ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار وارد شد. اما از روز یکشنبه روند بازار تغییر کرد. روز یکشنبه شاخص ۶ هزار و ۵۹۸ واحد افت کرد و ۳۰۴ میلیارد تومان سرمایه از بازار خارج شد.

روز دوشنبه شاخص ۷ هزار و ۷۷۳ واحد پایین آمد و ۲۰۹ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد. سه‌شنبه نیز شاخص ۹ هزار و ۵۱۰ واحد افت کرد و خروج پول به ۲۴۴ میلیون تومان رسید.

چهارشنبه شاخص کل ۳ هزار و ۴۸۲ واحد نزول کرد و ۱۲۷ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد.

بدین ترتیب، در پایان معاملات چهارشنبه، شاخص کل ۲۲ هزار و ۱۷۱ واحد پایین‌تر از هفته پیش ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس منفی یک درصد شود. اما شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین هزار و ۴۴۷ واحد بالا‎‌تر ایستاد و بازدهی مثبت 0.2 درصدی را ثبت کرد.

در مجموع کل هفته ۸۷۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۱۷۶ میلیارد تومان بود.

روند تغییرات ارزش معاملات خرد سهام در مجموع نزولی بود، میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر 4 هزار و 683 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۵ هزار و ۱۰۸ میلیاردی هفته پیشین، کاهش 8 درصدی داشته است.

بنابراین بازار در دومین هفته متوالی روند نزولی داشت، سرمایه حقیقی از بورس خارج شد و میانگین معاملات خرد سهام نیز ریزش کرد. در نتیجه چنین روندی، شاخص از دو هفته پیش کانال ۲.۲ میلیونی را از دست داد و در هفته اخیر نیز تا نیمه کانال ۲.۱ میلیونی پایین آمد. بنابراین ناظران از شکل گیری یک روند نزولی صحبت می‌کنند. کمبود انرژی و کاهش فعالیت صنایع و در بعضی موارد توقف فعالیت به علت بحران انرژی در فصل سرد سال یکی از عوامل ریزش بازار است. تحلیلگران بنیادی معتقدند علاوه بر مشکل کمبود انرژی، یکی از عوامل دیگر ریزش بازار را عملکرد منفی بسیاری از شرکت‌ها در آذرماه است. در واقع گزارش‌های مالی ماهانه شرکت‌ها در بسیاری از موارد حاکی از عملکرد ضعیف‌تر بود.

بنابراین به نظر می‌رسد وضعیت کلی بازار به شکلی است که می‌توان در انتظار ریزش بیشتر نیز بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1214410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =