داوینچیز؛ کمدی سطحی از مسائل اجتماعی

داوینچیز یکی از تازه‌ترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی در ژانر طنز، معمایی و خانوادگی به کارگردانی افشین هاشمی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، تلویزیون این روزها جایگاه ویژه‌ای نزد مخاطبان ندارد، اما شبکه نمایش خانگی به خوبی توانسته این خلا را پر کرده و جای خود را به خوبی در بین مردم باز کند تا جایی که سریال‌های نمایش خانگی تبدیل به بهترین گزینه برای سرگرم شدن خانواده‌ها شده است.

بیشتر بخوانید:

تصویربرداری سریال سلمان فارسی به کدام مرحله رسید؟ / معرفی بازیگران جدید در سال آینده

شبکه نمایش خانگی برخلاف این روزهای تلویزیون همیشه دنبال جذب مخاطب بوده و ساخت سریال در ژانر کمدی هم که مورد علاقه اکثر مخاطبان است از چشم عوامل تولید در این شبکه دور نمانده است.

سریال‌های این شبکه به‌دلیل تنوع ژانر، داستان و سبک‌های متفاوت، به‌کارگیری بازیگران ستاره‌ها توانسته جایگاه ویژه‌ای در دل مخاطب پیدا کند. البته یکی از موارد مهمی که باعث شده سریال‌های شبکه نمایش خانگی جذابیت بیشتری نسبت به تلویزیون داشته باشد این است که محدودیت‌های کمتری نسبت به چارچوب صدا و سیما دارد.

داوینچیز یکی از تازه‌ترین مجموعه‌های شبکه نمایش خانگی در ژانر طنز، معمایی و خانوادگی به کارگردانی افشین هاشمی است.

سریال داوینچیز بر اساس قصه‌ای از آریان گلصورت ساخته شده و داستان زوجی به نام پرویز و ملیحه را روایت می‌کند که از طبقه فرودست جامعه هستند و در حالی که برای درست شدن یک وام انتظار می‌کشند زندگیشان با پیدا شدن یک تابلو مشهور از لئوناردو داوینچی زیر و رو می‌شود. پرویز علاقه ذاتی هر انسانی به دروغ و رسیدن به پول را در وجودش دارد و ملیحه مدام به او نهیب می‌زند که راست‌گویی در هر شرایطی نجات‌دهنده است.

داوینچیز

در این میان خرده داستان‌هایی هم در اطراف ماجرای اصلی شکل می‌گیرد تا به‌واسطه آنها مسائل روز اجتماعی هم به تصویر کشیده شود.

موضوعاتی مثل آقازادگی، قرار گرفتن افراد ناکارآمد در پست‌های مهم فرهنگی، تاثیر فقر بر کیفیت زندگی و… مسایلی که هرکدام برای پرداخت، به بخش بزرگی از داستان احتیاج دارند، اما در «داوینچیز» در حاشیه روایت اصلی قرارگرفته‌اند. اما همه این پازل‌های قصه‌ را که در کنار هم قراردهیم، باز هم به یک ساختار کلیشه‌ای می‌رسیم. «داوینچیز» حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد و در تلاش است که با دیالوگ‌های به ظاهر عمیق خلاهای داستانی را پر کند.

سام درخشانی، سیما تیرانداز، مونا فرجاد، رضا بهبودی، زهرا کیانی، شبیر پرستار، علی میری یدالله شادمانی و... از بازیگران این سریال هستند.

درباره کارگردان

این مجموعه دومین سریالی است که افشین هاشمی برای شبکه نمایش خانگی کارگردانی کرده. او که پیش از این تجربه کارگردانی فیلم‌های سینمایی را در کارنامه‌اش دارد، تقریبا براساس همان فرمول قبلی خود سراغ «داوینچیز» هم رفته. تا حالا ۶ قسمت از این سریال پخش شده اما در این مدت نقدهای مثبت آن کمتر از نقدهای منفی بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1214566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =