بورس افت کرد / ریزش ۷۹۹ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس در انتهای معاملات با عرضه مواجه شده و رشد شاخص در ابتدای معاملات به ریزش تبدیل شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز با ریزش ۷۹۹ واحدی مواجه شد، نمادهای شبندر، شپدیس، شتران بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشته و نمادهای خودرو، کگل و اخابر بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

بیشتر بخوانید:

سازمان بورس هشدار دارد / کلاهبرداری از طریق جعل مجوزها

نکته معاملات امروز منفی بودن نمادهای خودرویی بود که با خبرهای مثبت در هفته گذشته مثبت شده بودند اما با تکذیب خبر افزایش قیمت خودرو امروز وضعیت منفی را تجربه کردند.

ارزش معاملات خرد عدد ۴,۷۰۹ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، کاهش قابل توجهی نداشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، ۱۰% کاهش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۹۳۹ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای هفتمین روز متوالی با ثبت رقم ۴۴ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۶۹ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما امروز برای سومین روز متوالی ۱۴۶ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۳۰۹ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۳۳ میلیارد تومان افزایش داشته است. از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش ۲۶ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۱۴۹ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه انبوه سازی با ثبت رقم ۴۰۳ میلیارد تومان (۱ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های خودرویی با ارزش معاملات ۳۸۵ میلیارد تومان (۰.۸ برابر میانگین هفتگی) و فلزات اساسی با ارزش معاملات ۳۳۳ میلیارد تومان (۱ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

گروه منسوجات با ارزش معاملات ۱۰۵ میلیارد تومان (۲.۲ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه ماشین و تجهیزات با ارزش معاملات ۱۰۴ میلیارد تومان (۱.۸ برابر میانگین هفتگی) و گروه عرضه برق و گاز با ارزش معاملات ۶۶ میلیارد تومان (۱.۶ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

کد خبر: 1214665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =