تداوم سنگ‌اندازی‌ بانک‌ها برای پرداخت وام

طبق قانون، بانک‌ها باید به جای تأکید بر وثیقه، اعتبارسنجی و رتبه مناسب مشتری را مورد توجه قرار دهند، اما هنوز هم برخی از بانک‌ها با سنگ اندازی‌های متعدد، از دادن وام طفره می‌روند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، «۲ ضامن لازم دارید؛ ترجیحا هر دو کارمند رسمی با قرارداد استخدامی و نامه کسر از حقوق، یا یکی از آنها کاسب معتبر باشد. در ضمن خودتان هم باید شاغل باشید و چک برگشتی و وام معوق هم نداشته باشید. دوبرابر تسهیلات باید سفته بدهید و بخشی از تسهیلاتی که می‌گیرید هم تا پایان اقساط در بانک بلوکه می‌شود و...» اینها بخشی از مطالبه برخی بانک‌ها برای دریافت وام است و همین موضوع باعث شده متقاضیان وام برای دریافت تسهیلات با هفت‌خان پر پیچ و خمی مواجه شوند.

بیشتر بخوانید:

یامین پور: بالابردن سقف وام ازدواج به تنهایی مشکلی را حل نمی‌کند

با وجود اینکه طبق قانون، بانک‌ها باید به جای تأکید بر وثیقه، اعتبارسنجی و رتبه مناسب مشتری را مورد توجه قرار دهند، اما هنوز هم برخی از بانک‌ها با سنگ اندازی‌های متعدد، از دادن وام طفره می‌روند.

سنگ جدید بانک‌ها برای وام ندادن هم غیبت فرد متقاضی در محل کار است! یعنی مسئول اعتبارات شعبه به متقاضی وام گفته، ‌ماه قبل یک روز غیبت داشتید و بیمه برای شما لحاظ نشده و به همین دلیل نمی‌توانیم، وام را پرداخت کنیم. این بهانه جدید بانک البته کاملا غیرقانونی و بداهه است و آنطور که مدیرعامل شرکت اعتبارسنجی گفته، اصلا چنین موردی در اعتبارسنجی وجود ندارد و در واقع پرداخت وام هیچ ارتباطی به غیبت فرد در محل کار ندارد.

بنابراین اگر برای تقاضای وام به بانک مراجعه کردید و با این سد جدید یا هر بهانه دیگری مواجه شدید، بدون اینکه عصبانی یا ناامید شوید، این تخلف را به بانک مرکزی گزارش دهید یا در سامانه این بانک، شکایت خودتان را ثبت کنید تا به آن رسیدگی شود.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1215012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =