احتمال اجرای مصوبه افزایش سن بازنشستگی از سال ۱۴۰۳

سرپرست دبیرخانه هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی از احتمال اجرای مصوبه افزایش سن بازنشستگی از ابتدای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد صادق غلامی مشاور و سرپرست دبیرخانه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی بیمه‌های اجتماعی گفت: افزایش سن بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه ذکر شده و به تصویب مجلس رسیده و به شورای نگهبان ارجاع داده شده است همچنین مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی این موضوع است.

بیشتر بخوانید:

حقوق بازنشستگان روستایی در سال جاری چقدر افزایش یافت؟

مشاور و سرپرست دبیرخانه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه افزود: به نظر می‌رسد که اول ۱۴۰۳ همزمان با اجرای برنامه هفتم توسعه مساله افزایش سن بازنشستگی هم اجرا شود البته این قضیه و نهایی شدن آن به بررسی‌های شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت بسیار وابسته است.

غلامی ادامه داد: مسئله متناسب سازی و سن بازنشستگی از موضوعاتی است که اختلاف نظر بین ذینفعان مانند بیمه شده‌ها، کارفرمایان، صندوق‌ها، دولت و… وجود دارد و تلاش می‌شود که قانون با کیفیت بهتر و با اجماع حداکثری اجرا شود.

مشاور و سرپرست دبیرخانه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی گفت: با افزایش سن بازنشستگی افزایش نرخ حق بیمه نخواهیم داشت و ثابت خواهد بود.

براساس گفته های وی در صورتی که افراد بر اساس مصوبه مجلس ۲۸ تا ۳۰ سال سابقه کاری داشته باشند افزایشی برای موضوع سن بازنشستگی نخواهند داشت ولی افراد با ۱۵ سال سابقه ۵ سال حداکثر به سن بازنشستگی آنها افزوده خواهد شد.

پایان پیام/

کد خبر: 1215189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =