پیش‌بینی قیمت دلار دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲

قیمت دلار روز یکشنبه با گپ مثبت باز شد و با صعود پرشتاب به کانال ۵۳ هزار تومانی راه یافت. با این حال، خبرهایی که از سمت بانک مرکزی مخابره شد، قیمت دلار را تا پایان معاملات نقدی به کانال ۵۲ هزار تومانی بازگرداند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت دلار یکشنبه پرنوسانی را پشت سر گذاشت؛ اسکناس آمریکایی که در ابتدای معاملات بازار فردوسی خود را به نیمه کانال ۵۳ هزار تومانی هم رسانده بود، از بعد از ظهر کاهشی شد و دوباره به کانال ۵۲ هزار تومانی بازگشت. قیمت دلار در آخرین معامله نقدی روز یکشنبه ۵۲ هزار و ۶۵۰ تومان ثبت شد.

بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت دلار دلیل اقتصادی ندارد و موقتی است


قیمت دلار در معاملات پشت خطی نیز روندی نزولی را طی کرده و در کف کانال ۵۲ هزار و ۷۰ تومان نوسان می‌کند. در سمت دیگر، قیمت درهم امارات، دلار هرات و دلار سلیمانیه نیز نه تنها در معاملات نقدی که در معاملات پشت خطی نیز کاهشی شده است.

این روند کاهشی از نیمه ظهر با انتشار اظهارات رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر عرضه شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا آغاز شد و در ادامه روز هم تداوم یافت. به نظر می‌رسد بازارساز دوباره با قدرت وارد بازار ارز شده و در حال کنترل قیمت دلار در کنار قیمت طلا و سکه است.

بر همین اساس با توجه به قیمت دلار در معاملات پشت خطی که گویا بازارساز به آن نیز ورود کرده است، به نظر می‌رسد قیمت دلار فعلا یا در مسیر نزولی قرار داشته باشد یا در بهترین حالت، ثبات قیمتی را تجربه کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =