بورس افت کرد / کاهش ۲۲۹۱ شاخص کل

به دنبال کاهش قیمت‌ها در بازار ارز، بورس نیز برخلاف چهار روز گذشته، امروز افت کرد و شاخص کل با کاهش ۲۲۹۱ واحد به دو میلیون و ۱۹۴ هزار واحد رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،  بازار سهام سومین روز کاری هفته را تقریبا در محدوده ی صفر تابلو شروع کرد، اما رفته رفته با توجه به نزدیک شدن به ساعات انتهایی بازار بر فشار عرضه ها افزوده شد و در ساعات انتهایی بازار کفه ی منفی بازار نسبت به مثبت ها سنگینی کرد.

بیشتر بخوانید:

بورس به روند صعودی و رشد بازمی‌گردد؟

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی۲ هزار  و ۲۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۴ هزار واحد رسید و نتوانست وارد کانال ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی شود. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن با ریزشی جزئی به ارتفاع ۷۶۱ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «وامید»، «شبندر» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «فصبا» و «مادیرا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «داتام»، «انرژی» و «ثشاهد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «کرمان»، «گدنا» و «نطرین» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

دیگر نکته ی معاملات امروز بازار سرمایه، قرمز پوشی کامل صندوق های طلایی بود که در روز های گذشته به واسطه ی رشد نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین رشد قیمت طلای جهانی، صعود پرقدرتی را تجربه کرده بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۲۵ دی ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۵ هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۲۵۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز ۱۳۹ نماد در محدوده مثبت و ۲۸۹ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۵۴ نماد در محدوده مثبت و ۲۵۰ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =