مراکز مشاوره دانشگاه آزاد با نظارت مسئولان سطح‌بندی می‌شوند/ آسیب‌های عاطفی، علت اصلی مراجعه دانشجویان

رئیس حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی گفت: معاونت فرهنگی برای ارتقای مراکز مشاوره به صورت مستمر به این مراکز سرکشی و نظارت می‌کند. در نهایت، این نظارت منجر به سطح بندی مراکز امین می‌شود.

مسعود مطلبی مشاور و رئیس حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت مراکز مشاوره اظهار کرد: یکی از حوزه‌هایی که معاونت فرهنگی و دانشجویی برای آن برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری کلانی انجام داده، مرکز مشاوره به ویژه مرکز مشاوره امین دانشگاه آزاداسلامی است.

بیشتر بخوانید:

غربالگری ۷۰۰هزار دانشجو در مراکز مشاوره دانشگاه آزاد/ «سیمای زندگی» به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند

وی با بیان اینکه از باتجربه‌ترین و بهترین روانشناسان و مشاوران در مراکز مشاوره امین استفاده می‌شود، گفت: مراکز امین در اکثر واحدهای دانشگاه آزاداسلامی فعالیت دارد.

مطلبی درباره نحوه نظارت بر مراکز مشاوره امین دانشگاه آزاداسلامی عنوان کرد: معاونت فرهنگی برای ارتقای این مراکز دو راهکار دارد. راهکار نخست، به صورت مستمر به این مراکز سرکشی و نظارت می‌شود. این نظارت در نهایت نیز این مراکز سطح بندی می‌شود. راهکار دوم نیز محتوایی است. به این معنا که به صورت مستمر دوره‌هایی برای مشاوران و مربی هایی حوزه روانشناسی و علوم تربیتی که با این مراکز همکاری دارند، برگزار می‌شود.

مشاور و رئیس حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی اضافه کرد: ارتقا کیفیت مراکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی هدف اصلی و اساسی معاونت فرهنگی این دانشگاه است. بنابراین دوره‌های ویژه برای مدرسان و مشاوران این مراکز در نظر گرفته شده است.

وی با ذکر مثالی عنوان کرد: حدود ۱۲۰ معاون فرهنگی _ دانشجویی سطح یک و دو از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گرد یکدیگر جمع شده و درباره موضوعات مختلف حوزه فرهنگی تبادل نظر صورت گرفت.

مطلبی با تصریح بر اینکه تعداد دانشجویان مراجعه کننده به مراکز مشاوره نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است، گفت: یعنی تعداد مراجعه دانشجویان به این مراکز هر دوره بیشتر از دوره قبل می‌شود. ما علاوه بر فعالیت‌های تبلیغاتی، فعالیت‌های عملی نیز داریم.

این مسئول درباره علل مراجعه دانشجویان به مراکز مشاوره بیان کرد: براساس آمارهای موجود، مشکلات و آسیب‌های عاطفی بیشترین علت مراجعه دانشجویان به مراکز مشاوره است. علاوه بر آن، موضوعاتی مانند مشاوره ازدواج، تحصیلی، اضطراب در امتحان و غیره نیز از علل مراجعه آنان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته ما قصد داریم تا حوزه عملکرد مراکز مشاوره را گسترس دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =