طبیعت یمنی‌ها این است که دشمن را بدون پاسخ رها نخواهند کرد / بازشدن دروازه‌های جهنم به روی آمریکایی‌ها در دریای سرخ

تحلیلگر یمنی با بیان اینکه به زودی همگان خواهند دید که چطور آمریکا تسلط خود در دریای سرخ را از دست خواهند داد، اظهار کرد: طبیعت یمنی‌ها این است که بدون پاسخ برابر دشمن را به حال خود رها نمی‌کنند و آمریکا با این کار دروازه آتش را به روی خود بازکرده‌ است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، بامداد روز جمعه هفته جاری آمریکا و انگلیس حملاتی را علیه یمن آغاز کردند. برخی کارشناسان بر این باورند که اقدام آمریکا و انگلیس تنش در دریای سرخ را افزایش خواهد داد. رهبران انصارالله یمن وعده داده‌اند که پاسخ سختی به اقدام آمریکا و انگلیس خواهند داد. به نظر می‌رسد که دیر یا زود وعده یمنی‌ها عملی خواهد شد. تقریبا همه بازیگران منطقه‌ای اذعان می‌کنند که رهبران انصارالله همیشه در تحقق وعده‌های خود کاملا جدی بوده‌اند. حتی پس از ارسال پیام‌های تهدیدآمیز توسط ایالات متحده و تاکید بر لزوم توقف حملات نیروهای یمنی در دریای سرخ، سخنگوی ارتش یمن و سایر رهبران ارشد انصارالله اعلام کردند تا زمانی که جنگ غزه متوقف نشود، حملات آنها در دریای سرخ ادامه خواهد داشت.

ناصر الحسنی –تحلیلگر یمنی مسائل بین الملل- در خصوص هدف آمریکا از حمله به نقاطی در یمن می‌گوید: واشنگتن قصد دارد با این حمله اعتبار از دست رفته خود در خاورمیانه را احیا کند هر چند که خود این حمله نشان دهنده کاهش کنترل آمریکا در منطقه است. از نظر وی، آمریکایی‌ها قصد دارند با استفاده از تمام ابزارهای خود موجودیت صهیونیست‌ها را حفظ کنند اما در حال حاضر آنها دچار انزوای بین المللی شده و ناتوانی آنها در ایجاد ائتلاف علیه یمن هم در همین چارچوب باید تفسیر شود.

بیشتر بخوانید:

آمریکا تمایلی به جنگ گسترده با یمن ندارد/ اهمیت اقدامات انصارالله در مدیریت جنگ غزه

این تحلیلگر یمنی با تاکید بر اینکه حملات انصارالله تا زمان توقف کامل جنگ غزه ادامه خواهد یافت، اظهار کرد: تداوم اقدامات انصارالله یمن و سایر گروه‌های مقاومت اعتبار آمریکا را بیش از پیش کاهش خواهد داد و با یک فروپاشی عظیم روبرو خواهد کرد. الحسنی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا یمن به حمله امریکا و انگلیس پاسخ خواهد داد، گفت: طبیعت یمنی‌ها این است که بدون پاسخ برابر دشمن را به حال خود رها نمی‌کنند و آمریکا با این کار دروازه آتش را به روی خود بازکرده‌ است.

وی تاکید کرد: شک نکنید که ماجرا به اینجا ختم نخواهد شد و به زودی آمریکایی‌ها تبعات سنگین کار خود را مشاهده خواهند کرد. الحسنی با اشاره به اینکه حتما تنش در دریای سرخ افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: به زودی همگان خواهند دید که چطور امریکا و اسرائیل تسلط خود در دریای سرخ را از دست خواهند داد و این مسئله تلاش‌های 40 ساله آنها برای محافظت از این مسیر برای تامین منافع رژیم صهیونیستی را به یکباره از بین خواهد برد.

اما حمله ایالات متحده به یمن در خود آمریکا هم منتقدان زیادی دارد. برخی کارشناسان آمریکایی نیر با بیهوده توصیف کردن چنین اقداماتی، آنها را در توقف حملات انصارالله ناکارامد می‌دانند. دایان چمبرلین -از کارشناسان سابق مرکز علوم و امور بین‌الملل بلفر- در تحلیلی که اخیر در نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» منتشر کرده در این بار می‌نویسد: حتی با وجود هدف قرار گرفتن 60 نقطه در یمن، تقریبا سه چهارم از قابلیت‌های پهپادی و موشکی انصارالله آسیبی ندیده است.

وی همچنین اذعان می‌کند: حملات آمریکا به جای متقاعد کردن انصارالله برای عقب‌نشینی، موجب برگزاری یک تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در صنعا -پایتخت یمن- شد و همچنین انصارالله متعهد شد که اقدام آمریکایی و انگلیسی را تلافی کند. این کارشناس امریکایی تاکید می‌کند: به همان دلیل که هشدار در 3 ژانویه نتوانست حوثی‌ها را وادار به عقب نشینی کند، چنین حملاتی در دستیابی به اهداف تعیین شده ناکام خواهند ماند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      0 0
      آمریکا یمنی ها را میشناسد، به همین دلیل با اطلاع قبلی و مناطق کم هزینه را هدف قرارداد هم برای کمتر ناراحت کردن یمنی ها و هم حفظ آبروی جهانی.