۷۸ هزار تاکسی و ون در تهران داریم که حدود ۹۶ درصد آنها فرسوده است

زاکانی: ۷۸ هزار تاکسی و ون داریم که حدود ۹۶ درصد آنها فرسوده است و با استفاده از شرکت‌های اینترنتی و تبدیل تاکسیرانی به شرکت می‌توان کاری کرد که راننده‌ها سهامدار شرکت شوند و کار حرفه‌ای دقیق مبتنی بر ارائه خدمت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از تهران، علیرضا زاکانی شهردار تهران روز سه‌شنبه در مراسم رونمایی از ۱۰۰ دستگاه تاکسی‌ برقی افزود: شهر تهران از یک عقب ماندگی در طرح حمل و نقل عمومی برخودار بود و در این ۲ سال اگر همت دولت نبود نمی‌توانستیم اقدامات جدی و اساسی در این بخش انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ۶۶ درصد سفرهای شهروندان تهرانی از طریق خودروهای شخصی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: این آمار برای پایتخت اصلا خوب نیست و باید در زمینه توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی اقداماتی انجام دهیم و یک انقلابی در این بخش صورت گیرد.

شهردار تهران با بیان اینکه انقلابی در زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی در حال انجام است، ادامه داد: تکمیل خطوط ۶ و هفت مترو با جدیت دنبال می‌شود و احداث خطوط جدید هشت و ۹ و همچنین ۱۰ نیز در حال برنامه ریزی و اجرا است.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز کار بزرگی انجام شد و همت دولت معطوف به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی قرار گرفت.

به گفته وی، در حوزه واگن نیز یک هزار و ۷۱ واگن از سنخ داخلی سازی ۵۱ درصد و ۱۱۳ واگن از سنخ ۸۵ درصد از سال آینده خواهیم داشت.

وی یادآور شد: این اعداد نشان دهنده فراتر از ۲۵ سال واگنی است که وارد شهر تهران شده البته از سال آینده غیر از یک رام هشت واگنه که در حال فعالیت در مترو است که افتخار ما است و سه رام دیگر نیز بدنه آن در حال آماده شدن است که در واقع تعداد آن به ۲۱ واگن می‌رسد در موضوع ورود واگن، هشت رام واگن کامل، ۱۰ رام قطعات و یک هزار و ۱۷۱ واگن نیز داخلی سازی ۵۵ درصد می‌شود و یک انقلاب در این مسیر خواهیم داشت.

زاکانی افزود: علاوه بر این به سایر الگوهای حمل و نقلی نیز از جمله تراموا توجه داریم که در مسیر تصویب قرار دارد.

وی اضافه کرد: دو سال و سه ماه و ۱۵ روز قبل که به شهرداری آمدیم تعداد اتوبوس‌های فعال در خطوط ۸۸۰ اتوبوس بود و مجموع اتوبوس‌های فعال یک هزار و ۸۶۹ دستگاه بود.

وی با بیان اینکه تهران حدود ۱۰ هزار اتوبوس می‌خواهد، ادامه داد: چطور می‌شود حمل و نقل ما ۸۸۰ اتوبوس فعال در خط داشته‌ باشد البته الان ۲ هزار و ۸۸۰ دستگاه اتوبوس در خط فعال داریم و به زودی ۴۰۰ دستگاه نیز اضافه می‌شود.

وی افزود: برای واردات ۲ هزار و ۵۰۰ اتوبوس قرارداد بستیم و برای ۲ هزار و ۱۹۴ دستگاه نیز قرارداد داخلی داریم که از مجموع این تعداد ۲ هزار و ۶۹۴ دستگاه برقی است همچنین دنبال می‌کنیم که یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین موجود را از طریق شرکت‌های دانش بنیان به برقی تبدیل کنیم.

شهردار تهران تاکید کرد: بخش دوم کار نیز شامل ۱۰ هزار دستگاه ون برقی و ۲۵ هزار دستگاه تاکسی و ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی است.

به گفته زاکانی، بسته‌ای را با وزارت صمت تعریف کردیم که شامل ۲ هزار و ۱۹۴ دستگاه اتوبوس برقی است البته غیر از ۵۰۰ اتوبوسی که با بخش داخلی قرارداد برقی سازی بستیم.

وی گفت: در واقع عدد مجموع ما چهار هزار و ۶۹۴ دستگاه اتوبوس است غیر از ۷۰۰ اتوبوس نو که وارد شده و باعث می‌شود نوسازی اساسی در اتوبوسرانی انجام شود.

وی افزود: این اقدامات باعث می‌شود سال آینده بتوانیم بگوییم بالغ بر ۶ هزار اتوبوس داریم.

شهردار تهران گفت: یکی از تصمیمات وزیر صمت این بود که حدود ۴۹ هزار تاکسی برقی را شرکت‌های خصوصی که توان تولید داخلی آن را دارند در چرخه تاکسیرانی تهران استفاده شود البته با مالکیت خودشان و تحت نظارت تاکسیرانی تهران.

زاکانی ادامه داد: ۷۸ هزار تاکسی و ون داریم که حدود ۹۶ درصد آنها فرسوده است و با استفاده از شرکت‌های اینترنتی و تبدیل تاکسیرانی به شرکت می‌توان کاری کرد که راننده‌ها سهامدار شرکت شوند و کار حرفه‌ای دقیق مبتنی بر ارائه خدمت داشته باشند.

شهردار تهران افزود: شورای شهر در سال گذشته قریب نیمی از بودجه را برای حمل و نقل گذاشت و برای سال آینده ۶۹ هزار میلیارد تومان گذاشتیم که این عدد با واردات خارجی چند برابر خواهد شد.

وی تاکید کرد: یک هزار و ۶۷۰ میلیون یورو عدد بسته خودرویی ما در این حوزه است و این عدد به بودجه بیان شده اضافه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =