ظرفیت‌های شایسته دانشگاه آزاد شاهرود را به خانواده‌ها منتقل کنید

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با مدیران متوسطه دور اول و دوم این شهرستان از مدیران خود خواست که موفقیت‌های علمی و ظرفیت های دانشگاه آزاد را به خانواده‌ها منتقل کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید محمد موسوی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در همایش مشترک راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی با مدیران متوسطه دور اول و دوم این شهرستان که در جهت هدایت تحصیلی و جذب دانش آموزان برگزار شد از مدیران خود خواست که موفقیت‌های علمی و ظرفیت های دانشگاه آزاد را به خانواده ها منتقل کنند تا متوجه شوند که چه کارهای ارزشمندی در این دانشگاه در حال انجام است.

وی با تمجید از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود وی را فردی مثمر ثمر برای شاهرود دانست و با توجه به سوابق وی در دیگر پست‌های اجرایی قبلی در شهرستان شاهرود گفت: وقتی شخصی در راس مجموعه دارای دلسوزی خاصی برای مجموعه خود است مسلماً این رفتار به کل آن سازمان تسری پیدا می‌کند و وی فردی صادق است که در دوره‌های مختلف در شاهرود زحمات زیادی را کشیده است.

بیشتر بخوانید:

دانشگاه آزاد شاهرود مجری آموزش دوره‌های نظام مهندسی سمنان شد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود مجموعه سما را نقطه مشترک آموزش و پرورش با دانشگاه دانست و گفت: هم اکنون ده و نیم درصد دانش آموزان غیردولتی شهرستان شاهرود در مجموعه سما مشغول به تحصیل هستند و این مسئله بسیار مهمی است؛ لذا سما یک مجموعه موفق در شهرستان شاهرود است که باید الگوی دیگر مجموعه‌ها باشد.

موسوی ادامه داد: ما بارها گفته‌ایم که حاضریم کمک کنیم تا داشته‌های این شهرستان مثل دانشگاه آزاد اسلامی همچنان پرقدرت به کار خود ادامه دهند.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: گاهی فرزند ما در دانشگاه مطرحی پذیرفته می‌شود که منطقی است باید در آنجا مشغول به تحصیل گردد اما اگر در دانشگاهی قبول می‌شود که به لحاظ علمی و نیز مسائل مالی با شهر خودمان برابری می‌کند چرا باید فرزندمان را با ریسک به جای دیگری بفرستیم. هم اکنون یکی از نگرانی‌های خانواده ها این است که فرزندشان از خانواده دور شود. با توجه به تجربه‌ای که خودم داشتم این مهم بسیار سخت است که فرزند شما از خانواده دور باشد.

مدیر آموزش و پرورش شاهرود خطاب به مدیران دبیرستان ها و هنرستان ها اظهار کرد: بیشترین تاثیر را در بین بچه‌ها مدیران و معلمان دارند و تحقیقات این را نشان داده است که شما بسیار بر روی روح و روان فرزندان تاثیرگذار هستید لذا تاکید من بر این است که طوری اقدام کنیم که دانش آموزان دغدغه دوری از خانواده را نداشته باشند و سعی کنیم دانشگاه شهرمان تقویت گردد تا فرزندانمان در کنار خودمان درس بخوانند تا دغدغه‌های بیشتری به خانواده‌ها وارد نشود.

وی با بیان اینکه رئیس دانشگاه آزاد اعلام کردند ۱۳ درصد امسال افزایش پذیرش دانشجو داشته اند؛ این خبر را مسرت بخش دانست و خواستار معرفی اساتید برتر دانشگاه به مردم شد و گفت: باید موفقیت‌های علمی دانشگاه آزاد به شهرستان معرفی گردد تا همه متوجه شوند که کارهای ارزشمندی در این دانشگاه در حال انجام است.

موسوی خواستار مشارکت بیشتر دانشگاه آزاد در مسائل اجتماعی شهر شد و گفت: اساتید این دانشگاه می توانند در مسائل فرهنگی و دیگر مسائل شهرستان نیز مشارکت داشته باشند تا مردم تاثیرگذاری دانشگاه را در مسائل شهر ببینند.

وی بار دیگر از مدیران خودخواست که پس از بازدید از این دانشگاه دیده های خود را به خانواده‌ها منتقل کنند که چه امکاناتی و چه اساتید موفقی در این دانشگاه وجود دارد.

در این همایش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود نیز با تبیین برنامه های دانشگاه گفت: این مجموعه با درجه جامع در گریدینگ دانشگاههای آزاد کشور بعنوان بزرگترین واحد دانشگاهی در استان سمنان مطرح است.

حسینعلی سمیعی با تشریح شاخص های واحد شاهرود افزود: هم اکنون 4 هزار و 700 دانشجو و 105 هزار متربع فضای عمرانی داریم که این شاخص نسبت به کل استان عدد بسیار بالاتری است.

سمیعی افزود: همانطور که گفته شد در میزان جذب دانشجو نسبت به سال گذشته 13درصد رشد داشته ایم که یکی از دلایل آن تعامل بسیار خوب آموزش و پرورش با دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بود که واقعا جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با بیان اینکه بیش از 200 عضو هیات علمی در این دانشگاه هستند که 5 نفر از آنان درجه استاد تمامی دارندگفت: دو نفر از اساتید این دانشگاه نیز جزو اساتید دودرصد برتر دنیا هستند و این یک افتخار برای شهرستان شاهرود و استان سمنان است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نهاد عمومی غیردولتی است و به صورت خودگردان اداره و فاقد بودجه دولتی است و درآمد حاصله تماما در همین دانشگاه هزینه می شود. بیشتر از هزارمیلیارد تومان در این مجموعه سرمایه وجود دارد که متعلق به مردم شاهرود و عام المنفعه است و تنها واحدی در استان سمنان و گلستان هستیم که بیمارستان مستقل 118 تختخوابی داریم و در کل کشور 10 بیمارستان و یک درمانگاه وجود دارد که یکی از این ده تا در دانشگاه آزاد شاهرود است.

سمیعی تاکید کرد: دانشگاه آزاد شاهرود تنها واحد دانشگاهی در کل کشور است که دارای دانشکده پزشکی مصوب با بیمارستان متعلق به خود است که در مرکز استان قرار نگرفته و بیمارستان خاتم الانبیاء نیز نهادی عمومی و غیردولتی است که هیچ کس سهامدار آن نیست و خدماتی که در آن انجام می شود مانند مجموعه دانشگاه در خود بیمارستان هزینه می شود و بار عظیمی از بار دانشگاه علوم پزشکی شاهرود را با میلیاردها تومان هزینه ای که انجام می دهد در سال بر دوش می کشد و این در حالی است که هزینه های بیمارستان از درآمدهای آن بیشتر است اما برای رفاه مردم شاهرود نه تنها از این مساله ناراحت نیستیم بلکه خرسندیم که خدمتی به مردم عزیزمان می کنیم .

وی با تشکر از مدیریت و مدیران آموزش و پرورش شاهرود هدف از دعوت از آنها را تعامل بیشتر دانشگاه با مجموعه آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: در بعد دیگر سعیمان بر این است تا با بازدید دانش آموزان از دانشگاه، آنها بتوانند با دیدی بهتر و بازتر دانشگاه خود را انتخاب کنند و هر چه که در این دانشگاه ساخته شده در واقع با پول خود مردم است و ما علاقه مندیم فرزندان ما در همین مجموعه درس بخوانند و از امکانات بسیار زیاد آن استفاده کنند.

در پایان این همایش مدیران متوسطه شهرستان شاهرود از مجموعه ورزشی، کلاس‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد شاهرود دیدن کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =