دانشگاه آزاد اسلامی توانسته الگوهای موفقی در نظام آموزش کشور به وجود آورد

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است الگوهای متفاوت و موفقی در نظام آموزش کشور به وجود آورد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی در سومین نشست طرح ملی اعتلا (تعالی معرفتی و مهارتی و حرفه ای استادان) که امروز در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، ضمن ارائه مباحثی درخصوص جنگ ترکیبی، چیستی، چگونگی و چرایی گفت: انقلاب اسلامی طلیعه‌ای از تحقق وعده الهی بود و خداوند در طول چهل و اندی سال گذشته، هر روز گوش، چشم و حواس ما را به تحقق این معجزه بزرگ باز کرد.

بیشتر بخوانید:

۱۰۳ دانشکده موضوعی در دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس می‌شود

وی خاطرنشان کرد: یکی از فرازهای برجسته نشان دادن این قدرت و اراده الهی همین ایامی است که این روزها در آن بسر می بریم. ما اینقدر در متن حوادث و متن نعمت هستیم که شاید قادر به درک آن نباشیم.

احمدیان تأکید کرد: امروز همه مسلمانان و همه مردم جهان بر دو چیز گواهی می دهند، یکی از این موارد مظلومیت مردم فلسطین در عین پیروزی آنها و دیگری شکست اسرائیل و رژیم صهیونیستی در عین ظالم بودن آنها است.

وی با بیان اینکه امروز اراده الهی برای مکنت دادن مستضعین شروع شده است، گفت: مستضعف امروز پیروز و ظالم شکست خورده است. این امر پس از پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد و ما بعد از انقلاب اسلامی مظلوم شکست خورده نداریم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی در تمام جهان تکثیر شده است، گفت: یکی از از هنرهای بزرگ انقلاب اسلامی که باید در دانشگاه ها مورد واکاوی قرار بگیرد، قدرت تفاهم انقلاب اسلامی است. این موضوع بسیار مهم است، چرا که انقلاب اسلامی توانسته از این قدرت خود به خوبی در دنیا استفاده کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای عظیم، بی نظیر و بی بدیل در داخل کشور و دنیا دارد، افزود: دانشگاه ها باید بتوانند عوامل قدرت را ریشه یابی کنند.

احمدیان با تأکید بر اهمیت لزوم تمدن سازی در دانشگاه ها گفت: تمدن سازی یک لازمه دارد و آن استخراج سؤالات و ارائه راه حل و پاسخ به آنهاست. دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در این عرصه بسیار تأثیرگذار باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای ظرفیت بسیار عظیمی است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ممتاز است، چرا که دولتی نیست. این موضوع از این جهت حائز اهمیت است که بخش بزرگ و برجسته نظام اسلامی مردم است و انقلاب اسلامی می خواهد مردم بلند شوند، نه اینکه دولتها توسعه پیدا کنند. دانشگاه آزاد اسلامی نیز کاملاً مردمی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است الگوهای متفاوتی در نظام آموزش کشور به وجود آورد، گفت: این دانشگاه الگوهای اجرایی موفق بسیاری داشته است، از جمله اینکه حجم عظیمی از دانشجویان را وارد دانشگاه و فارغ التحصیل کرد. همچنین میزان شهریه دانشگاه آزاد اسلامی بسیار پایین تر از شهریه مدارس ابتدایی غیرانتفاعی است.

احمدیان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند یک تعریف جدیدی از آموزش در کشور ارائه کند. امیدواریم به زودی شاهد آثار فعالیت های خوب دانشگاه آزاد اسلامی که آغاز شده، باشیم. در همه فناوری های که امروز ما در سراسر کشور مشاهده می کنیم، آثار و رد پای دانشگاه های کشور را می بینیم. امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه پیشتاز، موفق و سربلند باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =