رایزنی ایران و افغانستان برای انتقال زندانیان واجد شرایط

قوه قضائیه ایران و دادگستری افغانستان ضمن تفاهم برای انتقال زندانیان واجد شرایط بر تقویت همکاری قضایی فی مابین تأکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «عسکر جلالیان»، معاون امور بین‌المللی وزارت دادگستری ایران در سفر به کابل بر تقویت همکاری دوجانبه در حوزه قضایی و فراهم آوردن تسهیلات بیشتر برای انتقال زندانیان واجداشرایط تأکید کردند.

بیشتر بخوانید:

وحیدی: آرامش در مرز ایران و افغانستان برقرار است

عسکر جلالیان با اذعان به اینکه رضایت زندانیان برای انتقال آن‌ها به کشور خودشان شرط لازم است تأیید کرد تهران و کابل درباره انتقال زندانیان واجد شرایط به افغانستان به تفاهم رسیده‌اند.

عسکر جلالیان افزود: «مقرر شد زمینه انتقال فوری چند زندانی معدود ایرانی به کشور نیز در اسرع وقت فراهم شود.»

جلالیان می‌گوید با این حال بسیاری از شهروندان خارجی زندانی در ایران تمایل ندارند به کشور خودشان بازگردانده شوند.

معاون امور بین‌المللی وزارت دادگستری ایران همچنین تصریح کرد: تا زمانی که زندانیان افغان تمایل خود را برای انتقال به کشور به‌ صورت کتبی اعلام نکنند، اقدامی برای انتقال آنان انجام نمی‌شود.

معاون امور بین‌المللی وزارت دادگستری ایران اظهار داشت: درحال حاضر تعداد ۶ هزار و ۶۲۰ افغان در زندان‌های ایران به سر می‌برند.

به تازگی «کاظم غریب‌آبادی»، معاون قوه قضاییه ایران با «عبدالغنی فایق»، معاون وزارت دادگستری طالبان در مورد موضوعات مختلف از جمله انتقال زندانیان افغان به افغانستان در تهران دیدار و گفتگو کردند.

تلویزیون ملی افغانستان نیز به نقل از کاظم غریب‌آبادی گزارش کرد در این دیدار تهران مصمم به انتقال زندانیان افغان از ایران به افغانستان و فراهم کردن تسهیلات مناسب برای مهاجرین افغان است.

سال گذشته هیئت دادستانی کل طالبان عازم ایران شد و در این دور از گفتگو میان مقامات تهران و کابل، تعداد ۸۵۷ زندانی افغانستانی از سوی جمهوری اسلامی ایران به مقامات طالبان تحویل داده شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =