آمریکا برای برگزاری نشست صلح بین باکو و ایروان اعلام آمادگی کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه گفت که این کشور آمادگی برگزاری نشست صلح بین باکو و ایروان را دارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، آمریکا در تلاش برای موجه نشان دادن خود و حضور بیشتر در منطقه قفقاز جنوبی اعلام کرده که آمادگی میزبانی مذاکرات صلح بین دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان را دارد.

بیشتر بخوانید:

یمن: تجاوز آمریکا و انگلیس بی‌پاسخ نمی‌ماند

به گزارش وبگاه «رادیو ارمنستان»، «ودانت پاتل» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت که واشنگتن علاقه مند به میزبانی مذاکرات بین جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان است.

پاتل در نشست خبری اظهار داشت: «این چیزی است که ایالات متحده و وزیر امور خارجه به آن علاقه دارند و این موضوعی است که ما با هماهنگی نزدیک با ارمنستان و جمهوری آذربایجان و سایرین که در حال کار بر روی آن هستند، برای عبور از خط پایان تلاش خواهیم کرد».

سفیر روسیه در ارمنستان اخیرا با انتقاد از سیاست‌های غرب در منطقه اظهار داشت سیاست آمریکا در منطقه «قفقاز» مبارزه با ایران و روسیه است.

این دو جمهوری همسایه قفقاز جنوبی در ۳۰ سال گذشته دو جنگ بر سر قره باغ کوهستانی انجام داده‌اند. جمهوری آذربایجان در ماه سپتامبر قره باغ را در یک حمله برق آسا بازپس گرفت که در پی آن اغلب ۱۲۰۰۰۰ ارمنی ساکن به ارمنستان فرار کردند.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز گفته «روسیه از ابتکار مشترک باکو و ایروان برای عادی سازی روابط و امضای توافقنامه صلح استقبال می‌کند».

وی گفت: «بیانیه مشترک صادر شده توسط باکو و ایروان راه‌های جدیدی را برای نزدیکی باز می‌کند. زمان امضای معاهده صلح توسط خود طرفین تعیین می‌شود. ما نیز به نوبه خود آماده کمک به شرکایمان در دستیابی به یک توافق عادلانه هستیم».

انتهای پیام/

کد خبر: 1217060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =