طوفان الاقصی| لاوروف: آمریکا مخالف آتش‌بس در غزه است / یورش بامدادی به کرانه باختری

اظهارات وزیر خارجه روسیه در مورد سنگ‌اندازی آمریکا در آتش‌بس برای غزه، بمباران مرکز و جنوب این منطقه که دستکم ۲۰ شهید و زخمی داشته است و یورش به کرانه باختری از مهمترین تحولات بامدادی سرزمین‌های اشغالی فلسطین است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ارتش رژیم اسرائیل در صدودهمین روز از طوفان الاقصی، حملات هوایی و توپخانه‌ای به شهرهای خان‌یونس و رفح در جنوب غزه انجام داد که در اثر آن شماری از غیر نظامیان فلسطینی شهید یا زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| یورش نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری

مهمترین تحولات بامدادی غزه را در ادامه دنبال کنید:

بمباران جنوب غزه

ارتش رژیم اسرائیل با توپخانه و از آسمان در چند نوبت شهرهای خانیونس و رفح را بمباران کرد. در شهر رفح این حملات منجر به زخمی شدن پنج نفر شده است و احتمال شهید شدن تعداد دیگر وجود دارد.

یورش بامدادی به کرانه باختری

نظامیان رژیم اسرائیل بامداد امروز چهارشنبه به چند منطقه در کرانه باختری از جمله رام الله، جنین و سلفیت یورش بردند. در جنین آن‌ها چهار چوان فلسطین را ربودند.

لاوروف: آمریکا مخالف آتش بس در غزه است

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل در مورد غزه گفت که شورای امنیت در ایفای نقش خود برای پایان دادن به خونریزی در غزه به دلیل ایالات متحده آمریکا که مخالفت دعوت به آتش بس است، شکست خورده است.

لاوروف گفت: ما پیشنهادات و پیش نویس طرح‌هایی برای توقف جنگ در غزه ارائه کردیم ولی آمریکا مانع شد.

وزیر خارجه روسیه افزود: اسرائیل مانع از ارسال دارو به شمال غزه از سوی سازمان بهداشت جهانی شده و بیش از ۱۵۰ کارمند سازمان ملل را کشت.

وی همچنین تأکید کرد: اسرائیل به فلسطینیان در کرانه باختری حمله می‌کند و اماکن مقدس در شهر قدس [اشغالی] را هتک حرمت می‌کند. تشدید تنش در جنوب لبنان خطرناک است.

وزیر خارجه روسیه همچنین تأکید کرد: این فلسطینیان هستند که سرنوشت خود را تعیین می‌کنند. هر گونه تلاش برای تحمل ارائه بر آن‌ها به اسم مهندسی اجتماعی غیر قابل پذیرش است.

۷ شهید در بمباران مرکز غزه

بمباران خانه‌ای در منطقه جبالیا نوار غزه منجر به شهادت هفت نفر و زخمی شدن ۱۵ تن دیگر شد.

حملات توپخانه‌ای صهیونیست‌ها به جنوب غزه

توپخانه ارتش رژیم اسرائیل مدارس اطراف بیمارستان ناصر شهر خانیونس را هدف قرار دادند.

پیامدهای جنگ‌ طولانی از نظر صهیونیست‌ها

روزنامه جروزالم‌پست نوشت: جنگ طولانی مدت مجموعه‌ای از هزینه‌های دردناک خواهد داشت: کشته شدن اسرا و صدها نظامی، ضربه مهلک به اقتصاد و فاجعه راهبردی در تنش با دولت بایدن.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1217098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =