حمله سگ‌های ولگرد به کودک ۹ ساله یاسوجی

دو سگ ولگرد در یکی از خیابان‌های شهر یاسوج، به کودکی ۹ ساله حمله و او را از ناحیه دست و پا دچار مصدومیت کردند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، دو سگ ولگرد در یکی از خیابان‌های شهر یاسوج، به کودکی ۹ ساله حمله و او را از ناحیه دست و پا دچار مصدومیت کردند؛ اما گازگرفتگی نداشت.

افزایش سگ های ولگرد در استان چالش های را برای سلامت افراد ایجاد کرده و شهرداری ها به عنوان متولی برای ساماندهی این موضوع بلاتکلیف و سرگردان هستند.

معضل سگ‌های ولگرد اگرچه موضوع جدیدی نیست اما افزایش تعداد این حیوانات باعث رعب و وحشت کودکان و خانواده‌ها شده و از این حیث نگران کننده است، سالانه نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان بابت سرم و واکسن بیماری هاری هزینه می‌شود و افراد زیادی به‌ویژه زنان و کودکان در کشور و استان از حمله سگ‌ها به انسان آسیب دیده و گاهی در اثر حمله این حمله جانشان را از دست می‌دهند.

یکی از علل آن غذا رسانی بدون برنامه به سگ‌های بلاصاحب است از سوی دیگر رها کردن این حیوانات- سگ‌هایی که گاهی با آزار مواجه بوده‌اند و آسیب‌هایی بر بدن آنها وارد شده- در سطح شهر، نداشتن محل نگهداری این حیوانات و در نتیجه افزایش فزاینده جمعیت آنها و ضعف متولیان برای جمع‌آوری و عقیم سازی این حیوانات منجر شده تا به ابرچالشی فراروی سلامت استان تبدیل شوند.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای پیام/

کد خبر: 1217544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =